اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

در جهان «چندقطبی» و با «متحدین» روسی و چینی، مقامات ایرانی هنور با بالگرد آمریکایی بل-۲۱۲ زمان شاه رفت‌ و آمد می‌کنند؟: پایگاه خبری حزب کمونیست یونان/تارنگاشت عدالت(م-ل )

در جهان «چندقطبی» و با «متحدین» روسی و چینی،

مقامات ایرانی هنور با بالگرد آمریکایی بل-۲۱۲ زمان شاه رفت‌ و آمد می‌کنند؟

تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: پایگاه خبری حزب کمونیست یونان
۲۱ مه ۲۰۲۴

مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور فقید در بستر روندهای داخل و خارج از کشور آغاز شده است

 

ایرانی‌ها امروز در حال ادای احترام به ابراهیم رئیسی رئیس‎جمهور هستند که مراسم تشییع وی در تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی، جایی که روز یک‌شنبه بر اثر سقوط بالگرد بل-۲۱۲ ساخت آمریکا کشته شد، آغاز می‌شود. پیکر رئیسی بعد از تبریز، بعد از ظهر امروز با هواپیما به شهر مقدس قم در جنوب تهران، و از آن‌جا به پایتحت منتق می‌شود.

بالگرد رئیس‌جمهور از مرز آذربایجان به تبریز در شمال غرب ایران، که رئیسی به همراه الهام علی‌اف همتای آذری خود در مراسم افتتاح سد شرکت کرده بود، بازمی‌گشت.

دولت ایران دبروز داد که مرگ رئیسی «کوچک‌ترین خللی در حکومت» در کشور ایجاد نخواهد کرد.

پیش از این، آیت‌الله خامنه‌ای، به نوبه‌ی خود به این نکته اشاره کرده بودند که دولت دارای استمرار و «ستون‌های پایداری» مانند رهبری جمعی، و «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و… است.

با این حال، بر اساس گزارش‌ها، مرگ رئیسی ممکن است در بستر تشدید تقابل ژئوپلیتیکی و اعتراضات گسترده ضد-دولتی اخیر، روندهایی را در داخل و خارج از کشور ایجاد نماید..

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته دستور بررسی علل سقوط بالگرد را صادر کرد. در حالی که رسانه‌های ایرانی پیش‌تر گزارش داده بودند که سقوط این بالگرد «به دلیل نقص فنی رخ داده است»، وزیر حمل و نقل ترکیه گفته است که «احتمالاً سیستم انتقال سیگنال اضطراری بالگرد غیرفعال شده است.»

 

مسکو آمریکا را به تضعیف امنیت هوانوردی متهم میکند
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز درباره سقوط هلیکوپتر گفت که تحریم‌های آمریکا امنیت هوانوردی را بدتر کرده است، و زمینه را برای تقابلی که انتظار می‌رود آشکار شود، فراهم کرده است.

لاوروف با اشاره به سقوط بالگرد گفت: «آمریکایی‌ها این موضوع را تکذیب می‌کنند، اما حقیقت این است که کشورهایی که آمریکا آن‌ها را تحریم کرده است، قطعات یدکی تجهیزات آمریکایی، از جمله هلی‌کوپتر را دریافت نمی‌کنند.»

وی گفت: ما در مورد آسیب عمدی شهروندان عادی با استفاده از این وسایل حمل و نقل صحبت می‌کنیم و زمانی که قطعات یدکی داده نمی‌شود، این مستقیماً سطح ایمنی را کاهش می‌دهد.

ایران یکی از خریداران عمده هلیکوپترهای بل در زمان شاه قبل از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ بود.

https://www.902.gr/eidisi/kosmos/364851/xekinisan-oi-teletes-pros-timi-toy-ekliponta-proedroy-raisi-sto-fonto-ton

https://edalat-ml.org/%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%da%86%d9%86%d8%af%d9%82%d8%b7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%af%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b3%db%8c-%d9%88-%da%86/

اطلاعات

این ویودی در 23 مِی 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.