اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

به‌پا خیز ای انسان! غزه در حال نابودی در میان امواج دریای خون است: ا. م. شیری

به‌پا خیز ای انسان!

ا. م. شیری

https://eb1384.wordpress.com/2024/05/22/

٢ خرداد-جوزا ١۴٠٣

غزه در حال نابودی در میان امواج دریای خون است

در هفته‌های اخیر به ابتکار دو تن از میهندوستان فرهیخته، مهندس زمانی و دکتر ملکی، اقتصاددان، دو پیشنهاد در فضازی مجازی- در شبکه‌های اجتماعی، گروه‌ها و سامانه‌های اینترنتی در زمینۀ محکومیت نسل‌کشی لشکر جهود در باریکۀ غزه مطرح کردم:

اول- تنظیم بیانیه و راه‌اندازی کارزار گستردۀ جهانی به چند زبان در تقبیح و محکومیت نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین، بویژه در نوار غزه، عادی‌سازی قتل و کشتار و نسل‌کشی هدفمند و همچنین، جریحه‌دار کردن روح و روان‌ کل بشریت آگاه و بی‌هیچ گناه و تحمیل جنگ‌روانی به آن؛

دوم- تنظیم بیانیه و راه‌اندازی کارزار گستردۀ جهانی به چند زبان در محکومیت جنایات لشکر جهود خطاب به مجامع و سازمان‌های بین‌الملل، کمیتۀ جهانی صلح، انجمن‌‌ها و تشکل‌های دولتی و غیردولتی فعال در عرصه‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی.

ضمن ارائۀ پیشنهادات بالا، تنظیم بیانیه‌ها و ترجمۀ آن‌ها را حداقل به دو زبان متعهد شدم. با این حال، هر دو پیشنهاد به جز چند «لایک» بقول «مبارزان» امروزی، با بی‌اعتنائی و بی‌تفاوتی اسف‌باری مواجه شد. از این رو، به آنچه که از مد‌ت‌های زیادی فکر و ذهنم را مشغول کرده است، مطمئن‌تر شدم.

و مطمئن‌تر شدم:

١ــ اکثریت قریب به اتفاق فعالان فضای مجازی، کنشگران بظاهر سیاسی و مدعیان دفاع از حقوق بشر و حق مسلم فلسطین، دوست‌داران صلح و امنیت، مخالفان جنگ و کشتار، بطور کلی از تولید فکر و روشنگری که هیچ، از خواندن و مطالعه نیز بکلی دست کشیده‌اند. حتی حاضر نیستند تن به یک کار عملی ساده بدهند مثلاً، ترجمه و امضای یک بیانیۀ کوتاه. آن‌ها کار خود را صرفاً با نقل خبرهای دو- سه جمله‌ای از منابع مختلف، با پخش و توزیع تصاویر و فیلم‌های هیجانی از اینجا و آنجا و با اظهار نظرات یکی دو جمله‌ای تمام شده تلقی می‌کنند و بدین ترتیب، فکر و روح و روان خود را تسکین می‌دهند. در این رابطه، چیزی به نظرم نمی‌رسد جز اینکه بگویم روانشان شاد، روحشان آرام!

٢ــ اگر عالم دهر باشی؛ اگر جامع‌العلوم باشی؛ اگر روز و شب‌ات را به مطالعه و جستجوی حقیقت بگذرانی؛ اگر صاحب معجزه باشی؛ و… اما تا زمانی که مال و مکنتی نداشته باشی، مقام و موقعیت والایی نداشته باشی؛ جلال و جبروتی نداشته باشی؛ تکیه‌گاه قَدَری نداشته باشی، حرف تو در نزد اکثریت قریب به اتفاق نسل دهان‌بین حاضر، نسل «دو-سه خطی» خریدار نخواهد داشت و چه بهتر که نداشته باشد!

اما آنچه در نظر داشتم در رابطه با جنایات بی‌حد و مرز لشکر تروریستی جهود تحت حمایت امپریالیست‌ها، بویژه، امپریالیست‌های آنگلوساکسون تحت عنوان فوق بطور خلاصه بگویم، چنین است:

سکوت، بی‌تفاوتی و بی‌عملی در مقابل جرم و جنایت به مفهوم همسویی با جنایتکار و تأئید جنایت است.

دور اخیر هجوم مالیخولیایی لشکر جهود به باریکۀ غزۀ فلسطین، ویرانی گسترده و سلاخی مردم آن، عمدتا کودکان و زنان نزدیک به هشت ماه است که با قساوت فوق تصور بشری ادامه دارد. در طول این مدت قریب ٣۵ هزار نفر، از جمله، ١۴ هزار کودک به قتل رسیده، بیش از ٧۵ هزار نفر زخمی و مجروح شده است.

رژیم صهیونیستی حتی آب و غذا را به روی نجات یافتگان از بمباران‌های جنون‌آمیز بسته است. بگونه‌ای که تأمین آن‌ها از طریق هوا و چتر نجات را نه تنها غیرممکن ساخته، حتی تجمع گرسنگان برای دریافت آب و غذا را نیز بمباران می‌کند. همان گونه‌ که خود رژیم صهیونیستی اعلام کرده، هیچ جای غزه نقطۀ امن نیست.

اماکن خصوصی و عمومی اعم از ساختمان‌ها و منازل مسکونی، بیمارستان‌ها، درمانگه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، کلیساها و غیره، زیر بمباران‌های دیوانه‌وار لشکر جهود ویران گردیده، کل زیرساخت‌های‌ غزهاین هولناک‌ترین زندان باز جهان نابود شده است.

نطفۀ این رژیم جنون و ترور و جنایت بیش از یک قرن پیش، در سال ١٩١٧ بر اساس پروژۀ موسوم به «نامۀ بالفور» در انگلیس بسته شد و ٧۵ سال پیش در سال ١٩۴٨در آمریکا با قابلگی سازمان ملل متحد (قطعنامۀ ١٨١) متولد گردید.

آنچه از آن زمان تاکنون لشکر تروریستی جهود علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شود، مصداق قتل‌عام و نسل‌کشی تمام عیار است که با نقض آشکار تمام موازین و قوانین حقوق بین‌المللی، بشری و حتی جنگی مرتکب می‌شود. این جنایت هولناک به همان روش «کف‌تراشی» انجام می‌شود که جنایت‌کاران نژادپرست اروپایی از اواخر قرن پانزده میلادی علیه جمعیت بومی آمریکای شمالی مرتکب شدند و متعافب آن، کشورهای جعلی (غیرتاریخی) با نام‌های جعلی ایالات متحدۀ آمریکا و کانادا را در سرزمین‌های آن‌ها ساختند.

شرح فاجعۀ فلسطین، از تصرف اراضی تا قتل‌عام، نسل‌کشی و بیرون راندن مردم آن در تمام این دورۀ سیاه تاریخ بشر، بمصداق هفتاد من کاغذ، از آنجائیکه بر همۀ بشریت آگاه تا حدود زیادی معلوم است، به همین کوتاه بسنده می‌کنیم.

افزون بر همۀ این‌ها، تبعات نسل‌کشی دیوانه‌وار که رژیم صهیونیستی در طول دهه‌ها، بویژه در مدت نزدیک به هشت ماه اخیر در فلسطین مرتکب شده و می‌شود، در عین حال، روح و روان بشریت را جریحه‌دار می‌کند؛ خشونت و بی‌رحمی، زورگویی و قلدری را رواج می‌دهد؛ عواطف و احساسات پاک انسانی را مسخره می‌کند؛ خونریزی و کشتار انسان را عادی‌ جلوه می‌دهد…

با این اوصاف، تجربه نشان داده است توقف درنده‌خویی خارج از وصف‌ رژیم صهیونیستی جز با مبارزۀ جهانی امکان‌پذیر نیست. بخصوص اینکه، غرب وحشی بطور تمام قد از آن حمایت می‌کند. با این درک، تمام هموطنان شریف، انساندوست، صلح‌جو و آزدیخواه‌ را به خیزش و همسویی با توده‌های به پا خاستۀ جهان، بویژه، با دانشگاهیان، سازمان‌های بین‌المللی، مراکز معتبر علمی، سیاسی و اجتماعی در سرتاسر دنیا برای دفاع همه‌جانبه از نیروهای مقاومت و مردم فلسطین، بویژه، غزۀ مظلوم و محکومیت قاطع جنایات بی‌حد و مرز رژیم خون‌آشام صهیونیستی، متوقف کردن تهاجمات و تداوم نسل‌کشی و جنایات جنگی آن فرامی‌خوانیم.

تصویر سر صفحه

٢ خرداد-جوزا ١۴٠٣

اطلاعات

این ویودی در 23 مِی 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.