اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

اخباروگزارش های کارگری 2 خرداد ماه 1403

اخباروگزارش های کارگری 2 خرداد ماه 1403

– دومین سالگرد فاجعه متروپل آبادان 43 جان باخته و  ده ها مصدوم برجا گذاشت
یاد آوری نقش دولت دراین فاجعه بدلیل چشم پوشی از قصوربسازوبفروش در رعایت اصول و نکات ایمنی ساختمان سازی
همدستى حكومت فاسد با سرمايه و پول هاى كثيف اين بار در شهر زادگاه ام آبادان
گرامیداشت یاد قربانیان فاجعه متروپل درآبادان
– بیانیه‌ زندانیان  دراعتصاب غذا در هفدهمین هفته از کارزار #سه‌شنبه‌های _نه_به_اعدام
– جان باختن یک کودک کار در خرم آباد براثر سقوط در چاهک آسانسور

*دومین سالگرد فاجعه متروپل آبادان 43 جان باخته و  ده ها مصدوم برجا گذاشت

یاد آوری نقش دولت دراین فاجعه بدلیل چشم پوشی از قصوربسازوبفروش در رعایت اصول و نکات ایمنی ساختمان سازی

ضعف سازه ای در پروژه، بار ثقلی بسیار زیاد که با حذف یک تیر یا ستون امکان باز پخش مجدد را ندارد، فقدان محاسبات مربوط به انهدام پیشرونده، نامناسب بودن اتصالات تیرها و ستون ها، ضعیف بودن ستون ها، فقدان شکل پذیری لازم در اتصالات، ضعف جوشکاری، ضعف بتن به نحوی که میلگردها بدون هیچگونه پیوستگی و چسبندگی از بتن خارج شده و بتن در موارد متعدد خرد شده است را از مهم ترین علل فنی از دلایل فاجعه متروپل آبادان اعلام شد.

نباید نقش دولت ونهاد ذیربط را بدلیل چشم پوشی از عدم رعایت اصول و نکات ایمنی ساختمان سازی  دراین فاجعه نادیده گرفت،نقشی که سعی شد ومیشود درسایه قرارگیرد و بفراموشی سپرده شود.

همدستى حكومت فاسد با سرمايه و پول هاى كثيف اين بار در شهر زادگاه ام آبادان

محمد صفوی – 2خرداد 1401:

روزچهارشنبه 2 خرداد همزمان با دومین سالگرد فاجعه متروپل آبادان که 43 جان باخته و  ده ها مصدوم برجا گذاشت مقاله ای ازمحمد صفوی تحت عنوان « همدستى حكومت فاسد با سرمايه و پول هاى كثيف اين بار در شهر زادگاه ام آبادان»را بازنشر می دهیم .

از قبل پيش بينىى شده بود كه اين ساختمان فكسنى كه از طريق فساد و زمين خوارى و اختلاس و رانت سر هم بندى شده بود فرو مى ريزداما كو گوش شنوا !

متاسفانه بار ديگر همدستى حكومت فاسد با سرمايه و پول هاى كثيف اين بار در شهر زادگاه ام آبادان فاجعه آفريد و مردم را دغدار كرددريغ كه تا اين سيستم فاسد پا برجاست صيانت از جان انسان در اولويت قرار ندارد.

  

گرامیداشت یاد قربانیان فاجعه متروپل درآبادان

فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی از گرامیداشت یاد قربانیان فاجعه متروپل درآبادان بتاریخ 2 خرداد باشرکت خانواده های و آشنیان جان باختن خبر می دهد.

*بیانیه‌ زندانیان  دراعتصاب غذا در هفدهمین هفته از کارزار #سه‌شنبه‌های _نه_به_اعدام

۳۰اردیبهشت ازساعت ۳بعد ازظهر تاساعت ۸صبحِ روز بعد که لاشه‌ی هلی‌کوپتر را پیداکردند، ۱۸ساعت در تلویزیون برای عامل قتل‌عام سال ۶۷ به عزاداری پرداختند.

در عین حال محکومان به اعدام و خانواده‌های آن‌ها را روزها و هفته‌ها با طناب اعدام بر گردن‌شان _و عملا هم برگردن خانواده‌های‌شان_ نگه می‌دارند تا جنایت‌شان را تکمیل کرده باشند.

طی همین ماه حداقل با ۱۲۲ محکوم جرایم عادی و خانواده‌های آنها چنین کردند. علاوه بر این‌ها، زندانی سیاسی #خسرو_بشارت را هم در سحرگاه چهارشنبه ۲۶اردیبهشت اعدام کردند که ۱۴ روز خود و خانواده‌اش را در انتظار مرگ او نگه داشتند و بدین هم بسنده نکردند و زندانیان #قزلحصار را که در #سه‌شنبه‌_های_نه_به_اعدام به این اعدام‌های جنایتکارانه معترضند تحت فشار قرار داده و آن‌طور که ما در #زندان_اوین مطلع شدیم #احمدرضا_حائری را به همین دلیل به سلول انفرادی انتقال داده‌اند. و هر روز هم شاهد صف اعدامی‌های دیگر از جمله #کامران_شیخه، #محمود_مهرابی، #مجاهد_کورکور #عباس_دریس و #حبیب_دریس  هستیم.

در تازه ترین احکام صادره شاهد صدور اتهام بغی به #وحید_بنی_عامریان هستیم که این زندانی سیاسی اکنون به مدت ۵ ماه است  که در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات زیر فشار و شکنجه قرار دارد.

ما زندانیان اعتصابی سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام در زندان‌های اوین(بندزنان،۴و۶و۸ قزلحصار، خرم آباد، مرکزی کرج، خوی و نقده، خواهان لغو خشونت و اعدام هستیم و تنها راه را، پایان دادن به حکومت استبداد مذهبی حاکم می‌دانیم.

سه‌شنبه ۱خرداد۱۴۰۳

*جان باختن یک کودک کار در خرم آباد براثر سقوط در چاهک آسانسور

روزچهارشنبه 2 خرداد،یک کارگر 17 ساله حین کار در ساختمان درحال احداث واقع در خیابان عطار نیشابوری خرم آبادبراثرسقوط از طبقه سوم به داخل چاهک آسانسورجان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

اطلاعات

این ویودی در 23 مِی 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.