اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

مرگ ابراهیم رئیسی و پیامدها: سازمان اتحاد فدائیان کمونیست 

مرگ ابراهیم رئیسی و پیامدها

 سرانجام بعد از ساعتها تاخیر معمای ناپدید شدن هلی کوپتر حامل ابراهیم رئیسی و همراهان که روز یک شنبه 30 اردیبهشت از محل افتتاح سد مشترک «قیز قلعه سی» بر روی رودخانه ارس به تبریز باز میگشت، امروز صبح  31 اردیبهشت با پیدا شدن محل سقوط آن، حل شد. وبه گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی صبح امروز محل سقوط هلی کوپتر حامل رئیسی  شناسائی و کشته شدن همه سرنشینان آن از جمله ابراهیم رئیسی، تایید شد.

ابراهیم رئیسی معروف به «ایت الله اعدام«  معرف عام وخاص است. بویژه خانواده های زندانیا ن سیاسی که  در دهه شصت، بویژه شهریور 67 در زندانها قتل‌عام شدند و نیز بازماندگان زنان و مردان پیر و جوان و کودکان دبستانی که در سرکوب و کشتار خیزش زن – زندگی ازادی جان فدا کردند، داغ او را بر دل داشتند.

ابراهیم رئیسی نیز همچون بقیه مقامات بالای جمهوری اسلامی دست اش تا مرفق بخون  توده مردم ایران آغشته بود، لذا مرگ او  درمیان مردم نه تاسفی برمی‌انگیزد و نه امیدواری کاذبی برای تغییرات مثبت در نظام حاکم بعد از مرگ او بوجود میاورد. در جمهوری اسلامی مهره های سرسپرده دیگری هستند که جابگزین وی شوند.

 اما اینکه هلی کوپتر حامل وی و همراهان اش در نتیجه سانحه ای معمولی بواسطه بدی آب هوا و یا بدلیل اشکال فنی سقوط کرده است و یا دست عوامل  داخلی و یا خارجی در کار بوده است، هنوز مشخص نیست. در سناریوی اول جمهوری اسلامی سعی خواهد کرد برای جلب ترحم مردم  و انگیزش هواداران‌اش  مظلوم‌نمائی پیشه کرده و از ابراهیم رئیسی » سید الشهدای » دیگری بسازد و از حادثه منجر به مرگ رئیسی و همراهان اش پروپاگاندائی برای ادامه وضعیت موجود براه بیاندازد .

اما اعلام دست‌داشتن عوامل داخلی و یا خارجی در سقوط هلی کوپتر حامل رئیسی، میتواند به حوادثی منجر شود که در سپهر سیاست داخلی  و روابط خارجی رژیم تاثیرات بالنسبه مهمی را بر جای بگذارد .

تردیدی نیست که مبارزات توده های زحمتکش مردم و جنبشهای انقلابی نیز همچون هر پدیده اجتماعی دیگری از حوادث و رویدادهای مهم جامعه متاثر میشوند، اما آنچه که به تداوم مبارزات طبقه کارگر، زحمتکشان و سایر جنبشهای فی الحال موجود برمی‌گردد، چنین حوادثی نمیتواند در روند رو به رشد آنها که از وضعیت عینی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی جامعه ناشی میشود، خللی ایجاد بکند. آنچه که برای پیشگامان جنبشهای انقلابی اهمیت دارد تحلیل عینی و واقعی، و نه خیالی، از حوادت و رویدادهای جامعه و اتخاذ تاکتیکها و روشهائی است که مبارزات انها را یک گام دیگر به جلو سوق دهد. 

سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

31 فروردین ماه 1403

  تماس با سازمان اتحاد فدائیان کمونیست 

                                                             
 شماره پیامگیر روابط عمومی:   

  8924823 73 46+            

ایمیل‌ها:

   HYPERLINK «mailto:webmaster@fedayi.org»

آدرس سایت:

HYPERLINK «http://www.fedayi.org»

http://www.fedayi.org

روابط عمومی:

  HYPERLINK «mailto:webmaster@fedayi.org»

webmaster@fedayi.org        

شبکه های اجتماعی:

https://telegram.me/fedayi1349

https://twitter.com/EfkFedayi

https://www.instagram.com/fedayi_communist

https://www.facebook.com/kare.communist

 

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

اطلاعات

این ویودی در 21 مِی 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.