اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

شادی از هلاکت جلاد زندانیان و مبارزین!: اکبر تک دهقان

شادی از هلاکت جلاد زندانیان و مبارزین!

اکبر تک دهقان

 

ابراهیم رئیسی، دژخیم تابستان سال ۱۳۶۷، قاتل هزاران زندانی سیاسی بی دفاع و رئیس جمهور دسته جات آدمکش و درنده خو در خیابانهای شهرهای کشور در جنبش زن-زندگی-آزادی به هلاکت رسید. رویدادی مهم و تآثیرگذار که باید حتما در میانه سرکوب هولناک مبارزات نسل جوان بوقوع می پیوست تا در ایجاد فضای رکود سیاسی ناشی از سرکوب گسترده خلل ایجاد کند.

مسئولان و رسانه های حکومتی، بدون تردید از همان لحظات اول از سقوط هلی کوپتر حامل دسته جانیان اسلامی مطلع بودند. آنها اما به شیوه رایج در ۴۵ سال سلطه گری بیرحمانه خود، راه دروغ و فریب مردم را در پیش گرفتند. آنها نه از «سقوط» بلکه از «فرود سخت» و حتی وجود تماس های «نصفه نیمه» با گروه قاتلان سخن گفتند. جانیان حاکم از این طریق برای خود وقت خریدند تا مانع از وحشت و شوکه شدن نیروی اجتماعی خیابانی خود گشته، و گروههای سرکوبگر را برای مقابله با شادی علنی و تظاهرات سیاسی احتمالی مردم آماده و «توجیه» کنند.

رژیم اسلامی در عرصه داخلی درگیر مبارزات خیابانی طولانی مدت بخشی از زنان و جوانان است. هرچند سرکوب شدید باعث اختلال در ادامه این مبارزات خیابانی گشت، اما مرگ ابراهیم رئیسی در ایجاد یک رکود سیاسی ادامه دار، خلل وارد ساخته، به کوتاه تر شدن دوره آن کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور رژیم زمانی به درک واصل میشود، که جامعه هر لحطه منتظر مرگ سردسته اصلی حکومت علی خامنه ای است. مرگ ولی فقیه که بهمراه خمینی، بهشتی و رفسنجانی یکی از بنیانگذاران اصلی این ماشین آدمکشی است، موجب ایجاد خلاء جدی رهبری در سرتاپای رژیم اسلامی خواهد گشت، که نمیتوان آن را با روشهای کنونی فریبکاری از نوع «فرود سخت» به سرانجام رساند.

نسل جوان عاصی از این رژیم پلید اما نباید دچار این خوش باوری زیانبار گردد، که مرگ رئیسی و پس از آن خامنه ای، به خودی باعث «شلوغی» کشور شده و رژیم اسلامی به این ترتیب سرنگون میشود!!

انقلابات تابع حوادث پراکنده و ناگهانی نیستند، بلکه اگر یک نیروی اجتماعی مصمم و نسبتا متشکل در داخل که به مبارزات عناصر خود و مردم ناراضی سمت و سو میدهد وجود داشته باشد، در اینصورت حوادث ناگهانی بیرونی به روند این مبارزات مشخص سرعت می بخشند. در تحلیل نهایی، این تغییر توازن قوای سیاسی ناشی از میزان سازمانیافتگی و یا پراکنده گی نیروهای درگیر عرصه نبرد است که بمثابه عاملی مادی برای جابجایی شرایط عینی حاکم عمل میکند.

موانع تغییر توازن قوای سیاسی به نفع مردم مبارز اما فقط رژیم حاکم و آدمکشان هار سرکوب خیابانی آن نیستند. بلکه سلطنت طلبان نیز بمثابه دارودسته ای باند سیاهی برای انتقام گیری از مردم، نیروی چپ و مجاهدین بدلیل نقش آنان در سرنگونی رژیم پهلوی، از موانع اصلی هرگونه پیشروی مردم محسوب میگردند. 

سلطنت طلبان در خارج از کشور به لایه ای از نیروی بشدت ارتجاعی از طبقه متوسط شهری و عمدتا از تهران تعلق دارند. باند پهلوی بدلیل همراهی با جنایات دهه ۶۰ علیه کمونیستها، مجاهدین و دموکراتها، و از شریک شدن سرمایه داران و اقشار مرفه در نتایج اقتصادی – سیاسی وحشیگری اسلامی در این مقطع، تغذیه میشوند. آنها در تبلیغات ضد چپ/ضد مجاهدین و ضد نیروهای سیاسی کردستان ایران در شبکه های اجتماعی، تنها برای آماده سازی جریان فاشیسم پهلوی در جامعه، برای تسویه حسابهای خونین در شرایط پس از رژیم اسلامی فعالیت میکنند.

***

 مبارزه برای سرنگونی رژیم ترور اسلامی از مقابله عملی و فعالانه با دارودسته جنایتکار پهلوی جدا نیست!

 

اکبر تک دهقان

۲۱ مای ۲۰۲۴- ۱ خرداد ۱۴۰۳

https://j-shoraie.blogspot.com/2024/05/blog-post_21.html

اطلاعات

این ویودی در 22 مِی 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.