اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

لزوم مبارزه با تشدید قحطی: روزنامۀ پراودا، برگردان: ا. م. شیری

لزوم مبارزه با تشدید قحطی

برگرفته از روزنامۀ پراودا

برگردان: ا. م. شیری

https://eb1384.wordpress.com/2024/06/14

٢۵ خرداد- جوزا ١۴٠٣

حداقل ١٨ کشور و منطقۀ جهان از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند و در صورت عدم دریافت فوری کمک‌ها، ممکن است با قحطی گسترده‌تری مواجه شوند. به گزارش بلتا، آژانس‌های بشردوستانۀ سازمان ملل در این باره هشدار می‌دهند.

در گزارش جدیدی سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) و برنامۀ جهانی غذا (WFP) گفته می‌شود که بسیاری از کانون‌های گرسنگی در آفریقا، به‌ویژه در سودان هستند و گرسنگی جمعی در باریکۀ غزه نیز بیداد می‌کند.

سیندی مک‌کین، مدیر اجرایی برنامۀ جهانی غذا گفت: «زمانی که قحطی گسترده اعلام شود، دیگر خیلی دیر خواهد شد – بسیاری از مردم تا آن وقت از گرسنگی مرده‌اند.

او گفت: «نیمی از ٢۵٠٠٠٠ نفر مردگان سومالی در سال ٢٠١١ در نتیجۀ گرسنگی، قبل از اعلام رسمی قحطی گسترده جان خود را از دست دادند. جهان در آن زمان به هشدارها بی‌توجهی کرد. به همین دلیل، عواقب آن فاجعه‌بار بود. ما باید از این تجربه درس بگیریم و اکنون برای جلوگیری از تبدیل شدن این نقاط داغ به آتش قحطی اقدام کنیم».

در گزارش آژانس سازمان ملل متحد آمده است که مالی، فلسطین، سودان و سودان جنوبی در بحرانی‌ترین سطح باقی مانده‌اند و به کمک فوری نیاز دارند.

بر این اساس، کارشناسان هشدار می‌دهند، که بحران در سودان جنوبی به حدی جدی است که طبق پیش‌بینی‌ها در بازۀ زمانی ماه‌های آوریل تا ژوئیۀ سال ٢٠٢۴، تعداد افراد آسیب‌پذیر در برابر سوء‌تغذیه و گرسنگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریباً دو برابر خواهد شد. بر اساس این گزارش، محدودیت عرضۀ مواد غذایی داخلی و کاهش ارزش پول ملی باعث افزایش قیمت مواد غذایی شده است. سیل‌های مورد انتظار و امواج بعدی درگیری‌ها در کشور موجب تشدیداوضاع خواهد شد.

کارشناسان همچنین از وضعیت در چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، میانمار، جمهوری عربی سوریه و یمن نگرانند. بسیاری از ساکنان این کشورها با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند. انتظار می‌رود شرایط خطرناک برای زندگی در ماه‌های آینده بدتر شود.

خاطرنشان می‌شود که از اکتبر ٢٠٢٣، جمهوری آفریقای مرکزی، لبنان، موزامبیک، میانمار، نیجریه، سیرالئون و زامبیا به جمع کشورهای بورکینافاسو، اتیوپی، مالاوی، سومالی و زیمبابوه در فهرست «نقاط گرسنگی» با کمبود شدید عرضۀ مواد غذایی اضافه‌ شده‌اند. به احتمال زیاد، اوضاع آن‌ها در آینده نزدیک وخیم‌تر خواهد شد.

درگیری‌های مسلحانه و شوک‌های اقلیمی همچنان از عوامل اصلی کمبود مواد غذایی هستند.

آژانس‌های سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوری و گستردۀ بشردوستانه برای جلوگیری از قحطی بیشتر هستند.

برگرفته از روزنامۀ پراودا

٢۵ خرداد- جوزا ١۴٠٣

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

اطلاعات

این ویودی در 15 جون 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.