اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

بیانیه فدراسیون جهانی اتحادیه‌ های کارگری بمناسبت روز جهانی مبارزه علیه کار کودک: تارنگاشت عدالت(م-ل)

بیانیه فدراسیون جهانی اتحادیه‌ های کارگری بمناسبت روز جهانی مبارزه علیه کار کودک

تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری
۱۲ ژوئن ۲۰۲۴

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، صدای رزمنده ۱۰۵ میلیون کارگر که در ۱۳۳ کشور از ۵ قاره زندگی، کار، و مبارزه می‌کنند، مجدداً تأکید می‌نماید که جنبش کارگری طبقاتی اساساً با استثمار سرمایه‌داری و به ویژه کار غیرانسانی و خونین کودک مخالف است و با آن مبارزه می‌کند.

ما به مناسبت ۱۲ ژوئن، روز جهانی مبارزه با کار کودک، استثمار وحشیانه از کودکان را به مثابه نیروی کار ارزان در سراسر جهان قویاً محکوم می‌کنیم. حتی در پیشرفته‌ترین اقتصادها، استثمار کودکان یک فاکت است، و دوران کودکی از کودکان ربوده شده است. انحصارهای بزرگ سرمایه که توسط عطش بی‌پایانشان برای سود هدایت می‌شوند، کودکان را به مثابه نیروی کار ارزان استثمار می‌کنند. استثمار کودکان، به ویژه در بحبوحه بحران سرمایه‌داری و تعمیق رقابت‌های درون امپریالیستی، همیشه با هدف به حداکثر رساندن سود شرکت‌های چندملیتی، بیش از پیش تشدید می‌شود. کودکان کار عمدتاً در بخش‌های کشاورزی، ماهیگیری و معدن مشغول به کار هستند، در حالی که سایر کودکان حتی به مثابه برده‌های امروزی کار می‌کنند.

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری،به عنوان جنبش سندیکایی طبقاتی در جهان، با تعهدی تزلزل‌ناپذیر مبارزه ما را برای لغو کار کودک و برای حمایت کامل از همه حقوق کودکان سازماندهی می‌کند:

حق کودکان به تغذیه و مراقبت‌های بهداشتی مناسب در جهانی که روزانه هزاران کودک به دلیل کمبود غذا، و در حالی‌که گرسنگی مسئول نیمی از مرگ‌و‌میر کودکان در آفریقا است، می‌میرند.

آموزش عمومی رایگان و اجباری برای همه کودکان.

– تفریح و دسترسی به فعالیت‌های اوقات فراغت که باعث رشد شخصیت و استعداد کودکان می‌شود.

ما می‌طلبیم که تمام اقدامات لازم برای محافظت کافی از کودکان در برابر کار کودک، و هم‌چنین برای تأمین همه نیازهای معاصر آن‌ها انجام شود. جنبش جهانی سندیکایی طبقاتی، مبارزه و ابتکارات خود را علیه کار کودک و همه اشکال استثمار تشدید می‌کند.

https://www.wftucentral.org/12th-june-2022-international-day-against-child-labour-2/

https://edalat-ml.org/%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%87-%d9%81%d8%af%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7/

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

اطلاعات

این ویودی در 14 جون 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , , برچسب خورده.