اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

اخباروگزارش های کارگری 10 خرداد ماه 1403

اخباروگزارش های کارگری 10 خرداد ماه 1403

– اعتراضات جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس با تجمع مقابل معدن علیرغم بگیر و ببندها کماکان ادامه دارد
– تجمع اعتراضی گندمکاران خوزستان نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان پس از 2 ماه تحویل محصول به دولت مقابل استانداری
– تجمع اعتراضی اهالی منطقه اسلام آباد خاش نسبت به قطعی نه روزه آب مقابل اداره آب و فاضلاب شهرستان
– تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی منظریه شهرکرد نسبت به بلاتکلیفی مقابل پروژه نیمه تمام
– با تایید رای هیات تخلفات توسط دیوان عدالت اداری  ، حمید جعفری برای همیشه از شغل معلمی محروم شد
– مرگ ومصدومیت 6 کارگرمعدن زغال سنگ آبنیل جنوبی کرمان

*اعتراضات جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس با تجمع مقابل معدن علیرغم بگیر و ببندها کماکان ادامه دارد

براساس آخرین گزارش های منتشره بتاریخ 10 خرداد، علیرغم بگیر و ببندها اعتراضات جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس با تجمع مقابل معدن کماکان ادامه دارد.

بنابهمین گزارش های منابع خبری محلی، نیروهای سرکوبگر دستگاه رهبری و دولت، تجمع کنندگان مقابل معدن را تهدید به پرونده سازی کرده و چند تن از آنها را بازداشت کردند که در آخرین مورد علیرضا نوری زاده روزیکشنبه 7 خرداد ماه بازداشت شده است.

بنابهمین گزارش ها،در روزهای آتی اعتراضات بدلیل عدم پاسخگویی به خواسته های تجمع کنندگان به مرکز استان سیستان وبلوچستان کشیده خواهد شد.

یادآوری:

/ادامه اعتراضات جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس وبازداشت 2 نفراز حق طلبان با تجمع مقابل معدن

اعتراضات جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس وبازداشت 2 نفراز حق طلبان بنام جمعه ترکمانی و احمد ترکمانی با تجمع مقابل معدن کماکان ادامه دارد.

برپایه گزارش روزپنجشبه 27 اردیبهشت یک منبع خبری محلی،اهالی رمشک حدود یک ماه است که در مقابل معدن مس تحصن کردند.

یکی از تجمع کنندگان گفت:در روزهای اخیر دو تن از معترضان توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند و فشار دستگاه های نظامی همچنان ادامه دارد اما با این وجود مردم به تحصن ادامه می دهند.

/تجمع اعتراضی خانوادگی و شبانه روزی جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس 2 هفته را پشت سر گذاشت

حدود 2 هفته است که جمعی از اهالی شهر رمشک در استان کرمان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس  درتجمع خانوادگی و شبانه روزی مقابل معدن بسرمی برند.

به گزارش 7 اردیبهشت یک منبع خبری محلی،اهالی رمشک حدود دو سال است که سند زمین های کشاورزی خود را دریافت کردند اما این زمین ها توسط معدن مس و نهادهای جمهوری اسلامی مصادره شدند.

بنا بهمین گزارش،حدود دو هفته است که اهالی رمشک در مقابل معدن مس تحصن کردند و از سوی نیروهای نظامی و امنیتی تحت فشار هستند تا این تحصن را پایان دهند.

این معدن که زمینهای کشاورزی اهالی در داخل آن نیز است، هیچگونه سهمی از درآمد حاصل از آن ندارند و حتی از بکارگیری نیروهای بومی نیز خودداری می کنند.

در این تحصن، زنان و مردان حضور دارند و شب و روز خود را در مقابل معدن سپری می کنند اما تاکنون پاسخی دریافت نکردند.

گفتنی است، همزمان در معدن مس رمشک، طلا نیز وجود دارد.

*تجمع اعتراضی گندمکاران خوزستان نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان پس از 2 ماه تحویل محصول به دولت مقابل استانداری

روز چهارشنبه 9 خرداد، گندمکاران خوزستان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان پس از 2 ماه تحویل محصول به دولت مقابل استانداری تجمع کردند وخواهان پرداخت فوری طلبشان شدند.

*تجمع اعتراضی اهالی منطقه اسلام آباد خاش نسبت به قطعی نه روزه آب مقابل اداره آب و فاضلاب شهرستان

روزپنج شنبه 10 خرداد، اهالی منطقه اسلام آباد خاش برای اعتراض به قطعی نه روزه آب مقابل اداره آب و فاضلاب شهرستان خاش دراستان سیستان وبلوچستان تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی منظریه شهرکرد نسبت به بلاتکلیفی مقابل پروژه نیمه تمام

روز پنج شنبه 10 خرداد،خبری مبنی بر تجمع اعتراضی  جمعی ازمتقاضیان مسکن ملی منظریه شهرکرد که درسال های 1399 و 1400 ثبت نام کرده اند نسبت به بلاتکلیفی مقابل پروژه نیمه تمام منتشرشد.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفت: متاسفانه زمان ثبت نام مسکن  ملی به ما کسی نگفت که سود مشارکتی به افراد می خورد و امروز که خانه ها آماده شده به ما اعلام شد که باید آورده خود را تکمیل کنید تا بتوانید خانه خود را تحویل بگیرید.

وی افزود: اکثر ما متقاضیان دیگر توان پرداخت هزینه‌های مربوط به آورده مسکن را نداریم آن هم در روزگاری که شرایط اقتصادی به شدت سخت است.

یکی دیگر از معترضین گفت: در پروژه ها اعلام شده است که تحویل مسکن دو ساله است ولی از سال 99 ما همچنان منتظر هستیم و به ما مبلغ دقیقی اعلام نمی کنند.

وی ادامه داد: کسی به درد و دل ما گوش نمی کند و از مسولین مربوطه خواهشمندیم که این مسئله را برای ما شفاف سازی کنند و ما را از این بلاتکلیفی در بیاورند.

وی اضافه کرد: نزدیک به پنج سال است که ما منتظر تحویل مسکن های خود می باشیم در حالی که اگر به پروژه ها نگاه کنید تنها 60 درصد پیشرفت دارند و قرار شد طی دو سال مسکن تحویل متقاضی شود که این وعده محقق نشد.

*با تایید رای هیات تخلفات توسط دیوان عدالت اداری، حمید جعفری برای همیشه از شغل معلمی محروم شد.

حمید جعفری نصرابادی، که  با حکم هیات تجدیدنظر اداره تخلفات وزارت آموزش و پرورش، بازخرید و اخراج شده بود ، بعد از شکایت به دیوان عدالت اداری و تایید نظر هیات تخلفات برای همیشه از شغل معلمی محروم شد .

وی که علاوه بر تدریس در مدارس تهران و کاشان، مربی رشته ورزشی فوتبال هم می‌باشد و در همین زمینه دو کتاب به رشته تحریر درآورده است. در جریان  جنبش زن زندگی آزادی ، در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت شد و در دادگاه انقلاب کاشان به ۱۵ ماه و یک روز حبس، دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم گردید.

در دادگاه تجدیدنظر فقط حکم حبس حمید جعفری، پنج سال به حالت تعلیق درآمد و سایر محرومیت‌ها به قوت خود باقی است.

در حکم هیات تخلفات اداری، دلیل اخراج و بازخرید وی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر جمهوری اسلامی ذکر شده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*مرگ ومصدومیت 6 کارگرمعدن زغال سنگ آبنیل جنوبی کرمان

روز پنج شنبه 10 خرداد،بدنبال ریزش موضعی قسمتی از لایه زغال‌ سنگ در محدوده کارگاه استخراج (کارگاه شماره 243 بین افق اول و دوم) در معدن زغال سنگ آبنیل جنوبی واقع  درروستای بی بی حیات 56 کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان یکی از کارگران جان خودرا ازدست داد و5 کارگر مصدوم شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

اطلاعات

این ویودی در 31 مِی 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.