اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

تسلیت حزب کمونیست آفریقای جنوبی به مردم ایران: شبکه همبستگی، و کارزار توهین و شماتت رسانه‌های عربستان و امارت علیه ایران: اسعد ابوخلیل- الاخبار (لبنان)/تارنگاشت عدالت(م-ل)

حزب کمونیست آفریقای جنوبی، ماپایلا به مردم ایران و خانواده‌‌های رئیس‌‌جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان تسلیت می‌گوید

تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: شبکه همبستگی (SolidNet)
۲۲ مه ۲۰۲۴

حزب کمونیست آفریقای جنوبی، ماپایلا به مردم ایران و خانواده‌‌های رئیس‌‌جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان تسلیت می‌گوید

دوشنبه، ۲۰ مه ۲۰۲۴: سولی ماپایلا دبیر کل از جانب حزب کمونیست آفریقای جنوبی درگذشت غم‌انگیز ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان را در سانحه هلی‌کوپتر بل-۲۱۲، به مردم و رهبر معظم ایران تسلیت می‌گوید.

ماپایلا در روز دوشنبه، ۲۰ مه ۲۰۲۴ گفت «شنیدن خبر از دست دادن آن‌ها در چنین حادثه ویرانگری در شرایط نامساعد جوی عمیقاً غم‌انگیز است. قلوب ما با خانواده‌ها، عزیزان و تمام ملت ایران در عبور از این دوران سخت است. باشد که آن‌ها در میان غم و اندوه خود قدرت، آرامش و همبستگی بیایند.»

طبق گزارش روز دوشنبه مقامات دولتی و رسانه‌های ایران، این بالگرد روز یک‌شنبه ۱۹ مه ۲۰۲۴ در منطقه کوهستانی استان آذربایجان شرقی در هوای مه آلود سقوط کرد. لاشه سوخته بالگرد بل-۲۱۲ بامداد دوشنبه پس از جست‌وجوی شبانه در شرایط کولاک پیدا شد. رئیسی، امیرعبداللهیان و هفت نفر دیگر در کاروانی متشکل از سه بالگرد در پرواز بودند که حدود ۳۰ دقیقه پس از بلند شدن، ارتباط بالگرد حامل آن‌ها با دو بالگرد دیگر قطع شد.

ایران کانون محور مقاومت خاورمیانه در برابر دسیسه‌های انقیاد امپریالیستی-جمعی غرب است. این کشور یک اقتصاد مستقل با ویژگی‌های خوداتکایی قوی، از جمله تأکید شدید بر حاکمیت تکنولوژیکی ایجاد کرده است.

ایران شاید مهم‌ترین کشور مستقل در خاورمیانه باشد و قاطعانه از مبارزات آزادی‌بخش فلسطین، لبنان، سوریه و عراق حمایت می‌کند. رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آن نقش مهمی در همبستگی فعال کشورشان با مردم فلسطین و دیگر کشورها ایفا کردند.

در توازن نیروها در جهان، که در دهه‌های اخیر تغییر کرده است، ایران، یکی از تولیدکنندگان عمده نفت خام، در میان اهداف اصلی امپریالیستی-جمعی غرب بسرکردگی ایالات متحده، و متحد آن‌ها، حکومت آپارتید شهرک‌نشین اسرائیل است.

ایالات متحده و متحدین آن عمدتاً، اما نه فقط از یک راه، ایران را با رژیم غیرقانونی تحریم‌های یک‌جانبه و فراسرزمینی خود هدف قرار داده اند. در ۱ آوریل ۲۰۲۴، حکومت آپارتید شهرک‌نشین اسرائیل دست به یک حمله هوایی به سفارت ایران در دمشق، سوریه زد.

ایران با یک پاسخ استراتژیک از حق اساسی خود در دفاع از خویش استفاده کرد. این ضعف سیستم دفاعی رژیم اسرائیل را آشکار نمود. تلافی استراتژیک ایران برخی از قابلیت‌های نظامی را که طی سال‌ها ایجاد کرده است، برجسته نمود و به نیروهای کلیدی که توازن قدرت جهانی را تغییر داده‌اند و هم‌چنان در حال تغییر آن هستند، کمک کرد.

حزب کمونیست آفریقای جنوبی قاطعانه با همه اشکال جنگ امپریالیستی، تجاوز و انقیاد دیگران مخالف است و در عین‌حال حق ذاتی کشورها برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسد.

http://www.solidnet.org/article/South-African-CP-Mapaila-extends-sincere-condolences-to-the-people-of-Iran-and-families-of-the-Iranian-president-foreign-minister-and-others/

https://edalat-ml.org/%d8%ad%d8%b2%d8%a8-%da%a9%d9%85%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%82%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%86%d9%88%d8%a8%db%8c%d8%8c-%d9%85%d8%a7%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%a8%d9%87/

***

 

سانحه هوایی، و کارزار توهین و شماتت رسانه‌های عربستان و امارت علیه ایران

تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: الاخبار (لبنان)

نویسنده: اسعد ابوخلیل
۲۱ مه ۲۰۲۴

سانحه هوایی، و کارزار توهین و شماتت رسانه‌های عربستان و امارت علیه ایران

کارزار توهین و شماتت رسانه‌های عربستان و امارت علیه ایران

 

پس از ساعت‌ها جستجو، بالگرد رئیس‌جمهور ایران پیدا شد. مشکل هواپیما و بالگرد در ایران نتیجه وحشی‌گری آمریکاست که حتی قطعات یدکی هواپیماهای غیرنظامی را تحریم می‌کند. مسئولیت مرگ صدها قربانی سقوط هواپیما به دلیل نقص فنی، بر عهده آمریکای ظالم است.

وزارت امور خارجه عربستان و امارات بیانیه‌های کوتاه همبستگی انسانی صادر کردند. اما در هر دو نظام این‌گونه است که: آنچه در دیپلماسی گفته می‌شود برعکس آن چیزی است که به آن عمل می‌شود، یا حتی در رسانه‌های رسمی گفته می‌شود. ارتش‌های الکترونیکی دو رژیم به طور همزمان کارزارهای توهین و شماتت را به راه انداختند. مصطفی فحص (یک کارشناس لبنانی که متخصص گفتن چیزی است که رژیم سعودی می‌خواهد بگوید) فتوا داد که همه بخش‌های زندگی در ایران عقب مانده است، و بخش بهداشت را مثال زد. او نمی‌داند که، ایران به عنوان مثال، در تحقیقات علمی و پزشکی از اکثر کشورهای عربی، از جمله کشورهای ثروتمند جلوتر است.

وی از ایران به دلیل استفاده از بالگرد و هواپیماهای قدیمی انتقاد کرد، گویی که غرب به ایران اجازه واردات هواپیماهای جدید را داده است. اما، بند دیگری از «العربیه» اضافه کرد که این بالگرد نو بود. اما الزامات تبلیغاتی همیشه با منطق یا واقعیات مطابقت ندارند. هنوز برای بررسی کارنامه رئیس‌جمهور ایران زود است. اما او از آشتی با همسایگان عرب حمایت کرد. این ممکن است یکی از عیوب، و نه فضیلت او، باشد.

آیا او بیش از حد به ساختارهای رژیم سعودی اعتماد داشت؟ ایران، به نوبه خود، به شرایط آشتی پایبند ماند، و رسانه‌های آن لحن خصومت با عربستان را بسیار کاهش دادند، و رسانه‌های حامی ایران دیگر از آپوزیسیون سعودی و سرکوب در داخل عربستان صحبت نمی‌کنند. از سوی دیگر، لحن رسانه‌های سعودی و اماراتی نسبت به ایران ذره‌ای تغییر نکرد. برعکس، شدت و خصومت علیه ایران و متحدانش افزایش یافت. آشتی یک طرفه بود.

رئیسی در دوره ریاست جمهوری خود کوشش کرد تا توافق‌نامه ایران با دولت اوباما را تمدید کند، اما دولت بایدن او را رد کرد. بایدن نمی‌خواست ذره‌ای از سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه منحرف شود. اما نبود رئیسی تغییر چندانی در سیاست‌های تدوین شده توسط مقام معظم رهبری، و با هماهنگی نهادهای دولتی، ارتش و سپاه پاسداران ایجاد نمی‌کند. در کشورهای عربی غیبت رئیس‌جمهور تاثیر بسیار بیش‌تری دارد.

https://tinyurl.com/mvbr5c7f

https://edalat-ml.org/%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%ad%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d9%87%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%aa%d8%aa-%d8%b1%d8%b3%d8%a7/

اطلاعات

این ویودی در 24 مِی 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , , برچسب خورده.