اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

اخباروگزارش های کارگری 6 مهرماه 1402

اخباروگزارش های کارگری 6 مهرماه 1402

– تحریم غذای کارگران پتروشیمی خوزستان در اعتراض به نحوه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وعدم پرداخت مطالبات
– اعتصاب کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن قم دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات وهمدستی اعضای شورای اسلامی کار ومسئولان ذیربط با پیمانکار
– رضا شهابی، زندان اوین: من هم کارگر آق دره هستم
– صدور احکام اعضای کانون صنفی معلمان استان بوشهر
– رفتار های غیر قانونی کوشکی ادامه دارد
– قوانین جدید حجاب در دانشگاه علامه: کفش و چکمه با پاشنه و ساق بلند ممنوع شد/ فهرست لباس‌هایی که پوشیدن آنها غیرمجاز شد
 تعداد کارگران جان باخته حادثه نشت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس 2 تن شد

*تحریم غذای کارگران پتروشیمی خوزستان در اعتراض به نحوه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وعدم پرداخت مطالبات

کارگران پتروشیمی خوزستان تابعه هلدینگ خلیج فارس واقع در شهرستان بندرماهشهر برای اعتراض به نحوه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وعدم پرداخت مطالبات دست به تحریم غذای شرکت زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 6 مهر،کارگران معتقدند  ازبسیاری از تسهیلات مانند اضافه کاری120 ساعت، پاداش بهره‌وری و وام کم بهره که در اختیار کارکنان دیگر شرکت‌های پتروشیمی تابعه هلدینگ خلیج فارس قرار می‌گیرد، طی سال‌های اخیر محروم بوده‌اند.

*اعتصاب کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن قم دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات وهمدستی اعضای شورای اسلامی کار ومسئولان ذیربط با پیمانکار

روزپنج شنبه 6 مهر، کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن قم از اعتصابشان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و احتمال ملا خورشدنش توسط شرکت پیمانکاری فلق قم و همچنین همدستی اعضای شورای اسلامی کار ومسئولان ذیربط با پیمانکارخبردادند.

گزارشی بقلم یک کارگر:

.اعتصاب کارگران فلق قم. پخش کنید.تا اطلاع رسانی کنید.همه در جریان باشند.

شرکت فاسد فلق قم تمام لوازمش را جمع کرده که دهم این برج بره

ظاهراً یک ریال قصد پرداخت هیچ گونه معوقات گذشته را به کارگران نداره

به نمایندگی کارگران قم به 2نفر نماینده کارگران قم جواد نیکوبیان و فرهادی راد هشدار می‌دهیم کارگران شما دونفر را میشناسند چون شما دونفر اعلام کردید تجمع نکنید  وبچه ها را دلسرد وبیخیال حق خودشان کردید

تذکر بعدی هم به اداره کل قم هست وگروه رشوه ایی نظارت بخواهید راحت بذارید شرکت فلق از قم خارج بشه استانداری.فرمانداری.حراست.دادگاه وقوه قضاییه را میکنیم طرف مدیر کل دباغ.معاون فنی خیرالهی.رییس نظارت پوینده.کارگران شما چند نفر ونمایند ه کارگران را می‌شناسه.

شریک شرکت هستید آنچنان رشوه وگوه بهتون داده که بعد ده سال هنوز کارگران قم به حق خود نرسیدن.

همکاران گرامی نذاریم شرکت لوازمی را جابجا کنه تا حقمون را بگیریم اون موقع بره به درک وبرنگرده….

*رضا شهابی، زندان اوین: من هم کارگر آق دره هستم

در بین خبرهای سرکوب و ستم بر کارگران و زحمتکشان در این سالیان، حکایت کارگران حق‌طلب آق‌دره از فراموش‌نشدنی هاست.

در این سالیان آنها علیه بیکار سازی، علیه دستمزدهای اندک و شرایط دشوار کار در معدن، و علیه سیاستهای تفرقه اندازانه از جمله عدم استخدام‌کارگران بومی و تضعیف روحیه جمعی کارگران بارها دست به اعتراض و تجمع مسالمت‌آمیز زدند. زنان آق‌دره مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، کارگران و جوانان جویای کار تلاش کردند صدای حق‌خواهی خود را به گوش مردم برسانند، اما همچون بردگان آزادی‌خواه در قرون گذشته با بازداشت و‌ حبس و ضربات شلاق اربابان خودخوانده و توخالی مواجه شدند.

هربار که به داستان کارگران آق دره، و‌ سرگذشت هزاران کارگر دیگر که طی این سالیان به احکام شلاق و‌ حبس محکوم شده اند، فکر می‌کنم، احساس نفرت دوچندانی از بی‌عدالتی، و ثبات‌قدمی ده‌چندان برای پیگیری کرامت انسانی و زندگی شایسته برای تمام هم‌طبقه‌ای‌ها و فرودستان این جامعه می‌کنم.

وقتی شنیدم بار دیگر عده‌ ای از این کارگران به اتهام‌های امنیتی محاکمه شدند، با خود گفتم این بیدادگاهی است برای سرکوب تمام کارگران و‌ حمایت از سرمایه داران و‌ چپاول گران منابع عمومی کشور که از قبل کار، زحمت و استثمار ما و‌ تخریب محیط زیست به ثروتهای نجومی رسیده اند.

من هم خود را در کنار کارگران آق‌دره و تمام زحمتکشان مورد ستم و سرکوب می بینم. کلیه اتهامات واهی علیه این کارگران لغو باید گردند. اعتراض، اعتصاب و ‌تشکل از حقوق ابتدایی همه ما کارگران باید باشد.

دور نیست روزی که تمام کارگران و زحمتکشان در صفوف متحد و متشکل عدالت را به این سرزمین بازگردانند و فردایی بهتر برای فرزندانمان رقم بزنند.

رضا شهابی زندان اوین

۶ مهر ۱۴۰۲

*صدور احکام اعضای کانون صنفی معلمان استان بوشهر

بنا به ابلاغیه دادگاه، احکام اعضای کانون صنفی بوشهر  که در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند، به شرح زیر صادر گردید:

محمود ملاکی: دو سال حبس تعزیری، مصادره اموال توقیفی به نفع دولت، سه سال ممنوعیت فعالیت آموزشی در محیط‌های علمی؛

محسن عمرانی: دو سال حبس تعزیری، مصادره اموال توقیفی به نفع دولت، سه سال ممنوعیت هرگونه فعالیت آموزشی در محیط‌های علمی؛

عبدالرضا امانی‌فر: چهار ماه حبس تعزیری، مصادره اموال توقیفی به نفع دولت؛

اصغر حاجب: چهار ماه حبس تعزیری، مصادره اموال توقیفی به نفع دولت

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن این حکم ظالمانه و اعلام حمایت قاطع از اعضای کانون صنفی معلمان بوشهر، و دیگر فعالین صنفی، به آمرین و عاملین چنین احکامی هشدار می‌دهد که صدور این احکام نه تنها مانع مطالبه‌گری معلمان نخواهد شد بلکه این سرکوب‌ها خشم نهفته معلمان را شعله‌ورتر از هر زمانی خواهد کرد.

*رفتار های غیر قانونی کوشکی ادامه دارد

محمد صادق کوشکی، معاون فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، علاوه بر ابراز نظریات عجیب و غریب در فضای مجازی، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از هیچ‌گونه اذیت و آزاری نسبت به دانشجویان دریغ نمیکند.

در روز ۴مهر ماه، دو روز بعد از بازگشایی دانشگاه، محمد صادق کوشکی در اقدامی کاملا غیر قانونی به حجاب دانشجوی دختری گیر میدهد که حتی با توجه به نظام نامه صادره هیچ محل ایرادی در آن نیست؛ اما محمد صادق کوشکی طبق رویه سابق شروع به ایجاد دعوا و مشاجره با دانشجوی دختر و دیگر همراهان او میکند. در این بین کوشکی از دانشجوی دختر با لحنی طلبکارانه میخواهد که کارت دانشجویی خود را نشان بدهد که با مقاومت دانشجو رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به اینکه هیچ فردی حق ندارد پس از ورود به دانشگاه کارت دانشجو را چک کند و احراز هویت در بدو ورود با وجود این گیت های سفت و سخت صورت میگیرد و چنین درخواستی، درخواست قانونی نبوده است.

 در این بین یکی از اساتید دانشکده از  کوشکی میخواهد که کوتاه بیاید و درخواست رفع ماجرا را میکند اما کوشکی بی توجه به درخواست استاد و با بی احترامی به استاد مربوطه میگوید که این یک مسئله آموزشی نیست و به شما مربوط نمی‌شود.

سپس کوشکی با تماس به حراست درخواست نیرو برای بردن دانشجو به ساختمان فولاد را دارد. بعد از ورود حراست و دیدن تجمع دانشجویان با داد و فریاد کردن بر سر دانشجویان و اساتید با لحنی خشن به آنان دستور میدهد که متفرق شوند. کوشکی به همراه دو تن از نیرو های حراست دانشجوی دختر را به صورت کاملا غیر قانونی برای طرح شکایت به ساختمان فولاد میبرند که منجر به محبوس شدن دانشجو به مدت چند ساعت در ساختمان فولاد میشود.

اقدامات کوشکی در سرکوب و آزار و اذیت دانشجویان اتفاق تازه ای نیست؛ از زمان انتصابش آزار و اذیت و کمیته ای کردن دانشجویان از طرف وی شروع شده است و چندین دانشجو بخاطر شکایت های وی راهی کمیته های انضباطی شده اند و برایشان پرونده تشکیل شده است. کوشکی بدون هیچ‌گونه اخطاری از طرف رئیس دانشگاه و رئیس دانشکده به رفتار های غیر قانونی خود ادامه میدهد و بابت این اعمال خود هیچگاه بازخواست نشده است و در این بین دانشجویان دانشکده حقوق هستند که با وجود مقاومت در برابر کوشکی، هر روز باید با وحشیگری های این چنین از طرف کوشکی مواجه شوند.

*قوانین جدید حجاب در دانشگاه علامه: کفش و چکمه با پاشنه و ساق بلند ممنوع شد/ فهرست لباس‌هایی که پوشیدن آنها غیرمجاز شد

دانشگاه علامه‌طباطبائی همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اهم قوانین پوشش و شئونات دانشگاهیان را اعلام کرد:

– کشف حجاب، استفاده از روسری کوتاه و غیرمتعارف، شال و کلاه بدون روسری یا مقنعه ممنوع است.

– آرایش تند و زننده صورت و مو مجاز نیست.

– هر نوع خال‌کوبی و تاتو ممنوع است.

– همراه داشتن، استفاده و تبادل انواع دخانیات، مشروبات الکلی و روان‌گردان‌ها ممنوع است.

– استفاده از زیورآلات غیرمعمول در بینی، زبان، لب، ابرو و … ممنوع است.

– پوشیدن لباس‌هایی که باعث خودنمایی و جلب توجه غیرطبیعی دیگران می‌شود ممنوع است از جمله لباس‌هایی با نمادها، عکس‌ها یا نوشته‌های خشونت‌آمیز، غیراخلاقی، توهین‌آمیز و تبلیغ گروه‌های غیرقانونی.

– لباس‌های بدن‌نما یا بیش‌ازحد نازک.

– لباس‌هایی که بخش‌هایی از بدن را نپوشاند و یا پوشیدن لباس‌های مجلسی، مانتوی کوتاه، تونیک، لباس‌های تنگ، چسبان، ساپورت، پاره (زاپ دار) و جلوباز.

– کفش و چکمه با پاشنه و ساق بلند و نامتعارف.

*تعداد کارگران جان باخته حادثه نشت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس 2 تن شد

مهندس حسن ربیعی یکی از مصدومین حادثه نشت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس جان خودرا ازدست داد با احستاب مرتضی صفدری که پیش ازاین جان باخته بود و تعداد قربانیان این حادثه 2 تن شدند.

در همین رابطه:

مرگ و مصدومیت 5 کارگرپالایشگاه نفت بندرعباس براثر نشت گاز

روزجمعه 31 شهریور،حین کار تعمیرات اضطراری برنامه ریزی شده در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت بندرعباس براثر نشت گازجان خودرا ازدست داد و 4 کارگر دیگر مسموم وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

اطلاعات

این ویودی در 29 سپتامبر 2023 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.