اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

استرالیا مایه تسلی و کمک به داعش: سرمقاله گاردین – ارگان حزب کمونیست استرالیا، برگردان: آمادور نویدی

آنهایی که مرتکب جنایت و قتل عام می شوند، علاقمندند که درباره «تمدن» صحبت کنند. اما امپریالیسم مسئول  جنگ های بی شماری است و میلیونها انسان را به فقر و بیکاری کشانده است، و میلیونها نفر دیگر را از امکانات بهداشتی و آموزش و پرورش محرم ساخته است. این نه تمدن، بلکه بربریت است… هدف اصلی «جنگ علیه تروریسم» جهت پیشبرد اهداف استراتژیک آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی، به عنوان بخشی از مفهوم کلی ژئواستراتژیک است… در حالی که معنای واقعی «جنگ علیه تروریسم» آشکار میشود، کاملا قطعی است که بسیاری بیشتر از مردم و دولت ها مخالف آن می شوند و به ایده حمایت از راه حل و فصل اختلافات بدون جنگ متوسل می شوند، به حاکمیت و استقلال تمام کشورها، عدم مداخله در امور دیگر کشورها احترام می گذارند، و برای حقوق همه مردم در انتخاب شکل سیستم مورد نظر اقتصادی و سیاسی آنها احترام بگذارند.

australin-airforce

استرالیا مایه تسلی و کمک به داعش

editorial

سرمقاله گاردین، ارگان حزب کمونیست استرالیا

برگردان: آمادور نویدی

هفته گذشته نیروی هوایی استرالیا در بمباران و کشتار پرسنل نظامی سوریه در دیرالزور، شهری واقع در شرق سوریه شرکت کرد که در طول دو سال گذشته تحت محاصره داعش بوده است. این بمباران در هماهنگی با نیروهای آمریکایی صورت گرفت که بطور غیرقانونی در آسمان و در سر زمین سوریه صف آرایی کرده، و حضور خود را تحت پوشش جنگ علیه تروریسم توجیه می کنند.

http://www.cpa.org.au/guardian/2016/1749/10-australia.html

این اقدامات – از جمله بمباران نیروهای دولت سوریه توسط استرالیا –  کمک به مزدوران و متعصبان جانی است و باعث دلداری آنها می شود. هدف آمریکا و متحدانش – از جمله استرالیا – سرنگونی دولت بشار اسد است. و این که آمریکا و استرالیا کشور دیگری را بدون رضایت دولتش و یا سازمان ملل متحد بمباران می کنند، بازتاب نیت برای تغییر رژیم و آماده سازی برای  حمله و اشغال است؛ و هم چنین  نشان دهنده این امر است که آمریکا در جنگ با داعش نیست، بلکه داعش ابزار آمریکا جهت نابودی سوریه است.

از همه خظر ناکتر آمریکا کشور مستقل سوریه را برای نابودی هدف قرار داده است تا منافع استراتژیک آمریکا را در خاورمیانه و فراتر از آن به پیش ببرد، و این است آن چیزی که جنگ علیه سوریه را این چنین اقدامی خطرناک برای همه بشریت می سازد.

استرالیا روابط دیپلماتیک با سوریه را در خط آمریکا قطع کرد و تحریمات تحمیلی آمریکا را بر سوریه اجرا کرده است که به مردم سوریه آسیب می رساند. حداقل از سال ۲۰۱۵، هواپیماهای نظامی استرالیا، تحت نظارت آمریکا، حملات هوایی در سوریه انجام داده اند.

نیروهای ویژه استرالیا نیروهای ضد دولتی را حداقل از سال ۲۰۱۴، برای تغییر رژیم در سوریه آموزش داده اند. تحت قوانین بین المللی این تهاجمات نظامی توسط استرالیا غیرقانونی است: راه انداختن جنگ در سوریه، بدون تصویب سازمان ملل و در مغایر با خواست مردم سوریه، یک جنایت جنگی است.

اما هدف اصلی «جنگ علیه تروریسم» جهت پیشبرد اهداف استراتژیک آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی، به عنوان بخشی از مفهوم کلی ژئواستراتژیک است.

رهبری آمریکا از آغاز با حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، همواره تعدادی از دیگر کشورها را در چشم انداز خود داشته است. /در آن زمان وزیر دفاع آمریکا دونالد رامسفلد اعلام کرد که آمریکا بیش از ۶۰ کشور را در لیست خود دارد.

سئوالی که باید پرسیده شود این ست که آیا آمریکا و ناتو قادر خواهند شد که از گسترش مبارزات مردم سراسر جهان علیه جهانی سازی/گلوبالیزسیون جلوگیری کنند، رشد کشورهای سوسیالیستی را متوقف سازند، و از  مبارزات آزادی ملی کشورهای در حال توسعه جلوگیری نمایند؟

آیا حمله امپریالیستی موفق به تغییر مسیر تاریخی حوادث می شود، و چنانچه موفق شود، منجر به سلطه نهایی امپریالیسم آمریکا بر جهان گردد؟

در حالی که معنای واقعی «جنگ علیه تروریسم» آشکار میشود، کاملا قطعی است که بسیاری بیشتر از مردم و دولت ها مخالف آن (جنگ علیه ترور) می شوند و به ایده حمایت از راه حل و فصل اختلافات بدون جنگ متوسل می شوند، به حاکمیت و استقلال تمام کشورها، عدم مداخله در امور دیگر کشورها احترام می گذارند، و برای حقوق همه مردم در انتخاب شکل سیستم مورد نظر اقتصادی و سیاسی آنها احترام بگذارند. آنها از روابط صلح آمیز بین مردم و تجارت دوجانبه حمایت  می کنند تا از مزایای یک طرفه از طریق نوع مشاکت ترانس پاسیفیک که توسط کشورهای توسعه یافته تحمیل می شود.

اکنون تقریبا ۱۷۰ سال  از آن زمان می گذرد که مارکس و انگلس در مانیفیست اعلام کردند که سرمایه داری گورکنان خود را می سازد. این نظریه تا به امروز هم درست باقی مانده است. اکنون میلیون ها  نفر از مردمی که کار می کنند، در فدراسیون های اتحادیه های کارگری در سراسر جهان  متحد شده اند. تعداد بسیار زیادی از دیگران هستند که توسط استثمار شرکت های بزرگ زمین خورده اند و به مقاومت می پیوندند.

آنهایی که مرتکب جنایت و قتل عام می شوند، علاقمندند که درباره «تمدن» صحبت کنند. اما امپریالیسم مسئول  جنگ های بی شماری است و میلیونها انسان را به فقر و بیکاری کشانده است، و میلیونها نفر دیگر را از امکانات بهداشتی و آموزش و پرورش محرم ساخته است. این نه تمدن، بلکه بربریت است.

 

برگردانده شده از:
Issue #1750      September 28, 2016
Australia’s aid and comfort to IS – Communist Party of Australia
http://www.cpa.org.au/guardian/2016/1750/02-editorial.html

 

اطلاعات

این ویودی در 30 سپتامبر 2016 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , , , , , برچسب خورده.