اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

اخباروگزارش های کارگری 28 و 29 خرداد ماه 1403

اخباروگزارش های کارگری 28 و 29 خرداد ماه 1403

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع مشترک بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی، بهداشت ودرمان،مخابرات و… استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری با شعارهای«اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا»،«ازبس دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمی دیم»،«دردما دردشماست مردم به ما ملحق شوید»،«روسری را رها کن فکری به حال ما کن»و…..
– بیانیه‌ی زندانیان شرکت کننده در بیست‌و یکمین هفته اعتصاب غذا در کارزار #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام؛
سیاست گروگانی‌گیری جمهوری اسلامی و مماشات غربی‌ها، خنجری بر پیکر حقوق‌بشر و خطری برای افزایش اعدام‌ها
– تجمع اعتراضی بازنشستگان مالباخته بانک ملت مقابل شعبه مرکزی این بانک در تهران
یورش نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت به تجمع کنندگان وبازداشت تعدادی ازآنها
– ادامه اعتراضات کارگران حق طلب اخراجی گروه ملی صنعتی فولاد ایران با برپایی تجمع مقابل مجلس
– دومین تجمع اعتراضی کارگران بخش خصوصی شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی نسبت به عدم پرداخت سنوات دوسال وحق بیمه
– ششمین روز اعتصاب کارگران شهرداری زاهدان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه
– اعتصاب،راهپیمایی و تجمع کارگران گروه آرتا در محل کارو مقابل فرمانداری نمین دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان شهرستان و استان
– بیانیه همبستگی جمعی از خانواده‌های دادخواه انقلاب » زن زندگی آزادی «
– اعتراض گسترده‌ی دانش‌آموزان قم به امتحانات
– اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره بازداشت سیروس فتحی همسر شریفه محمدی
– اعزام کارگران زندانی داود رضوی و ریحانه انصاری نژاد به بیمارستان
– مسعود فرهیخته به شعبه دوم دادگاه کرج  احضار شد
– ابتلای عزیز قاسم زاده به توده سرطانی در ناحیه پروستات

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع مشترک بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی،بهداشت ودرمان،مخابرات و… استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری با شعارهای«اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا»،«ازبس دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمی دیم»،«دردما دردشماست مردم به ما ملحق شوید»،«روسری را رها کن فکری به حال ما کن»و…..

شعارها:

«اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا»

«ازبس دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمی دیم»

«اتحاد اتحاد علیه فقر وفساد»

«لشکری کشوری فرهنگی فولادی تامین اجتماعی اتحاد اتحاد»

«بازنشسته داد بزن حق تو فریاد بزن»

«فقط کف خیابان بدست میاد حق مان»

«تاظلم و بیداد برجاست خیابان جای ماست»

«دردما دردشماست مردم به ما ملحق شوید»

«فریاد فریاد از این همه بیداد»

«روسری را رها کن فکری به حال ما کن»

«بیکاری تورم بلای جان مردم»

«فقرفساد تورم بلای جان مردم»

«کشورو غارت کردند ماروبیجاره کردند»

«صندوق و غارت کردند ماروبیجاره کردند»

«هراختلاس رومیشه چندتا مسئول پشتشه»

«معلم زندانی آزاد باید گردد»

«معلم زندانی آزاد باید گردد»

«کارگر زندانی آزاد باید گردد»

«دولت ورشکسته علیه بازنشسته شمشیرو از روبسته»

*بیانیه‌ی زندانیان شرکت کننده در بیست‌و یکمین هفته اعتصاب غذا در کارزار #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام؛

سیاست گروگانی‌گیری جمهوری اسلامی و مماشات غربی‌ها، خنجری بر پیکر حقوق‌بشر و خطری برای افزایش اعدام‌ها

 این هفته را در حالی دست به اعتصاب غذا زدیم، که شاهد دستگیری شمار زیادی از زنان، فعالان سیاسی، معلمان و بازنشستگان شریف کشورمان هستیم که تنها بدلیل تن ندادن به قوانین ظالمانه دست به اعتراض مسالمت‌آمیز زده‌‌اند.

هم‌زمان در راستای سیاست گروگانگیری مردم ایران (شهروندان دوتابعیتی) و اتباع خارجی توسط حکومت و نهادهای امنیتی آن و مماشات کشورهای غربی، شاهد معامله ننگین حمید‌ نوری بودیم که یکی از عوامل کشتارهای دهه ۶۰ بوده و در روندی عادلانه و دادرسی منصفانه به جنایت علیه بشریت محکوم شده بود.

این مماشات غربی‌ها را می‌توان در حکم خنجری بر پیکر حقوق بشر، مدافعان آن و عموم مردم ایران دانست که کمترین اثر آن جری‌تر شدن جمهوری اسلامی در نقض حقوق بنیادین مردم و به ویژه زندانیان زیر حکم اعدام خواهد بود.

اگر چه نباید دستاوردهای جنبش دادخواهی در این سالیان را نادیده گرفت. اما این معامله نشان داد مردم ایران در راستای استیفای حقوق‌شان فقط باید متکی به خود بوده و نسبت به سیاست‌های مماشت‌گران غربی دچار توهم نشوند.

با وجود افزایش فشارها، از قبیل قطع تلفن و ملاقات‌های زندانیان در واحد سه زندان قزلحصار یا انتقال شماری از زندانیان سیاسی به انفرادی در برخی زندان‌ها که با هدف ساکت کردن صدای #نه_به_اعدام در زندان‌ها انجام گرفته است؛ ما زندانیان کارزار #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام، ضمن محکوم کردن بازداشت‌های غیرقانونی اخیر و تداوم سیاست گروگان‌گیری جمهوری اسلامی و مماشات کشورهای غربی با آن، سه‌شنبه این هفته مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ را نیز برای بیست و یکمین هفته علیه صدور و اجرای احکام غیرانسانی اعدام در زندان‌های قزلحصار (واحد ۳ و ۴)، اوین (بند زنان ۴، ٦ و ۸)، خرم آباد، مرکزی کرج، خوی، نقده، مشهد و سقز در اعتصاب غذا به‌سر خواهیم برد.

زندانیان سیاسی اعتصابی کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام

#نه_به_اعدام

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تجمع اعتراضی بازنشستگان مالباخته بانک ملت مقابل شعبه مرکزی این بانک در تهران

یورش نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت به تجمع کنندگان وبازداشت تعدادی ازآنها

روزسه شنبه 29 خرداد،جمعی از بازنشستگان مالباخته بانک ملت  برای اعتراض به حیف و میل سپرده‌های خود در صندوق تامین آتیه کارکنان ملت مقابل شعبه مرکزی این بانک در تهران تجمع کردند.

نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت به تجمع کنندگان یورش آوردند ومورد ضرب وشتمشان قراردادند و تعدادی ازآنها را بازداشت وبه کلانتری عباس آباد منتقل کردند.

*ادامه اعتراضات کارگران حق طلب اخراجی گروه ملی صنعتی فولاد ایران با برپایی تجمع مقابل مجلس

روزسه شنبه 29 خرداد، کارگران حق طلب اخراجی گروه ملی صنعتی فولاد ایران در ادامه اعتراضات دامنه دارشان برای باری دیگر خودرا به تهران رساندند ومقابل مجلس تجمع کردند و خواهان پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود وبازگشت بکارشدند.

*دومین تجمع اعتراضی کارگران بخش خصوصی شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی نسبت به عدم پرداخت سنوات دوسال وحق بیمه

روزسه شنبه 29 خرداد برای دومین بار درهفته جاری، کارگران بخش خصوصی شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی(خدمات اول وشسکام) برای اعتراض به عدم پرداخت سنوات سال های 1401 و 1402  وحق بیمه دست به تجمع زدند.

درهمین رابطه:

تجمع اعتراضی کارگران بخش خصوصی شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی نسبت به عدم پرداخت سنوات دوسال وحق بیمه

روزیکشنبه 27 خرداد، کارگران بخش خصوصی شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی(خدمات اول وشسکام) برای اعتراض به عدم پرداخت سنوات سال های 1401 و 1402  وحق بیمه دست به تجمع زدند.

*ششمین روز اعتصاب کارگران شهرداری زاهدان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

روزدوشنبه 28 خرداد برای ششمین روزمتوالی، کارگران شهرداری زاهدان به اعتصابشان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه ادامه دادند و ازجمع آوری زباله ها از شطح شهر خودداری کردند.

یک منبع خبری محلی با انتشار فیلمی از مملوشدن زباله درخیابان های زاهدان خبر داده است.

یادآوری:

1- ادامه اعتصاب و تجمع کارگران شهرداری منطقه 4 زاهدان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه برای پنجمین روز

روزیکشنبه 27 خرداد برای پنجمین روز متوالی، کارگران پاکبان منطقه 4 زاهدان برای اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه به اعتصاب خود ادامه دادند ومقابل ساختمان اداره خدمات شهری این شهرداری تجمع کردند.

2- چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران شهرداری منطقه 4 زاهدان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

روزشنبه 26 خرداد برای چهارمین روزمتوالی،کارگران پاکبان منطقه 4 زاهدان برای اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه به اعتصاب خود ادامه دادند ومقابل ساختمان اداره خدمات شهری این شهرداری تجمع کردند.

*اعتصاب،راهپیمایی و تجمع کارگران گروه آرتا در محل کارو مقابل فرمانداری نمین دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان شهرستان و استان

گزارش ها،فیلم ها وتصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی بتاریخ 29 خرداد،از اعتصاب کارگران گروه آرتا دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان شهرستان نمین و استان اردبیل وتجمعشان در محل کارخبرمی دهند.

بنا بهمین گزارش ها کارگران معترض بدنبال عدم پاسخگویی به خواسته هایشان بطرف فرمانداری نمین راهپیمایی کردند وبه تجمعشان ادامه دادند.

*بیانیه همبستگی جمعی از خانواده‌های دادخواه انقلاب » زن زندگی آزادی «

مناسبت: تولد ابوالفضل آدینه‌زاده

مکان: مزار جواد حیدری

قرائت توسط علی آدینه‌زاده (پدر ابوالفضل)

زمان: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

(گرد هم آمده‌ایم که) به مردم ایران، مردمی که شجاعت و‌ مقاومت را هر روز زندگی می‌کنند، بگوییم ما از این زندگی پنج‌روزه دست شسته‌ و با همدیگر هم‌قسم شده‌ایم که همه‌چیز را در راهی که فرزندانمان برای آزادی کشورمان رفته‌اند،اهدا کنیم.

برگرفته ازشبکه های اجتماعی

*اعتراض گسترده‌ی دانش‌آموزان قم به امتحانات

بی‌ارتباط بودن محتوای درسی با نیازهای واقعی دانش‌آموزان و برگزاری امتحانات غیراستاندارد همواره مورد اعتراض دانش‌آموزان بوده‌است. این در حالی است که شایعه شده‌است سوالات امتحانات نهایی که در کنکور تاثیر مستقیم دارد لو رفته و توسط افراد سودجو و مافیای آموزشی به فروش می‌رسد و آموزش و پرورش به دنبال سرپوش گذاشتن بر این فاجعه بزرگ است.

در گذشته نیز دانش‌آموزان مناطق محروم و مدارس دولتی به خاطر تبعیض بارها به امتحانات اعتراض نموده‌اند و تا زمانی که سیاست‌های پولی‌سازی آموزش ادامه دارد احتمال گسترش این اعتراضات وجود دارد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره بازداشت سیروس فتحی همسر شریفه محمدی

با خبر شده ایم که سیروس فتحی همسر شریفه محمدی فعال کارگری زندانی از صبح روز بیست و سوم خرداد توسط نیروهای امنیتی در شهر رشت بازداشت و تا این تاریخ همچنان تحت بازجویی در وزارت اطلاعات رشت قرار دارد.

شریفه محمدی فعال کارگری ساکن رشت از ۱۴ آذرماه ۴۰۲ در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد.  در این مدت سیروس فتحی پیگیر امور شریفه محمدی بود، که متأسفانه وی نیز دستگیر شده است و اینک فرزند خردسالشان، که شاهد بازداشت خشونت آمیز پدرش بود، بدون والدین خود  به سر می برد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه بازداشت کارگران و فعالین صنفی با اتهامات واهی و اذیت و آزار خانواده های آنان را بشدت محکوم‌میکند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط شریفه محمدی، سیروس فتحی و‌ کلیه کارگران و فعالین صنفی و‌ مدنی زندانی می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

*اعزام کارگران زندانی داود رضوی و ریحانه انصاری نژاد به بیمارستان

امروز سه شنبه ۲۹ خرداد، داود رضوی فعال کارگری و عضو هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت‌ واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای ویزیت و معاینه گوارش به بیمارستان طالقانی اعزام شد. در طی این معاینات، پزشک معالج برای ایشان آزمایشاتی تجویز کردند، اما در زندان اوین سیستمی وجود ندارد که آزمایشات کامپیوتری تامین اجتماعی را تائید نماید. از اینرو، خانواده به ناچار مجبورند با جستجو های زیاد به آزمایشگاهی مراجعه کنند که دارای چنین سیستمی باشد تا بتوانند در سر نسخه بنویسند تا در زندان اوین این آزمایش انجام بگیرد.

امروز همچنین ریحانه انصاری نژاد کارگر بازنشسته زندانی که به خاطر دفاع از حقوق کارگران در بند زنان زندان اوین محبوس میباشد برای ویزیت به دکتر روماتولوژ اعزام گردید، ولی چون مدل آزمایشات در زندان سخت و امکان پذیر نمی باشد درخواست مرخصی پزشکی نموده تا در بیرون از زندان مراحل درمان و آزمایشات را انجام دهد؛ با اینوجود متاسفانه تاکنون این درخواست مرخصی از طرف مسئولان زندان مورد موافقت قرار نگرفته است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از مسئولان زندان و قوه قضائیه می‌خواهد که به داود رضوی و ریحانه انصاری نژاد که به خاطر دفاع از حقوق کارگران به ناحق محبوس و به زندان طویل المدت محکوم شده اند اجازه مرخضی پزشکی داده شود تا مراحل درمان خود را در بیرون از زندان و با امکانات مناسب تر سپری نمایند.

سندیکا خواهان آزادی بدون قید و شرط کلیه فعالان کارگری، معلمی و‌ مدنی، از جمله اعضای زندانی خود داود رضوی، حسن سعیدی و رضا شهابی، میباشد.

کارگر زندانی آزاد باید گردد!

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

*مسعود فرهیخته به شعبه دوم دادگاه کرج  احضار شد

مسعود فرهیخته، فعال صنفی فرهنگیان استان البرز، برای تاریخ ۲ تیرماه ۱۴۰۳ به شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج احضار شده است.

این احضار در پی پرونده‌ای است که نیروهای امنیتی در هفته ی معلم اردیبهشت ۱۴۰۲ علیه این فعال صنفی معلمان تشکیل دادند و بابت آن مسعود فرهیخته مدتی را در زندان‌های رجایی‌شهر و قزلحصار کرج در بازداشت موقت سپری نموده است.

مسعود فرهیخته بارها در سخنرانی‌هایش از آموزش رایگان و با کیفیت برای دانش‌آموزان،بهبود شرایط زندگی معلمان و نیروهای خدماتی و آزادی معلمان زندانی و… صحبت کرده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*ابتلای عزیز قاسم زاده به توده سرطانی در ناحیه پروستات

در ویدئویی که عزیز قاسم‌زاده منتشر کرده است، این معلم شریف اعلام کرده که برای جلوگیری از متاستاز شدن توده می‌بایست با جراحی پروستات او تخلیه شود.

این در حالیست که مسئولان قضایی استان گیلان بارها و بارها نسبت به درمان ایشان اخلال ایجاد کردند و او را چند ماه به شکلی غیر قانونی در زندان لاکان رشت اضافه نگاه داشتند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران اعتراض شدید خود را نسبت به بی‌توجهی مسئولان قضایی در ایجاد اخلال در روند درمان زندانیان سیاسی به ویژه معلمان زندانی ابراز می‌کند.

akhbarkargari2468@gmail.com

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

اطلاعات

این ویودی در 19 جون 2024 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.