اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

کارگزاران امپریالیسم هم صدایشان درآمد اما «اپوزیسیون» ایران همچنان خفه‌خوان گرفته است!، و برای «سی ان ان» جان انسانها فقط ابزار تحقق اهداف نادرست سیاسی است: مجله هفته(مجله سیاسی و فرهنگی)

کارگزاران امپریالیسم هم صدایشان درآمد اما «اپوزیسیون» ایران یا خفه‌خوان گرفته است! ویا مانند سلطنت‌طلبان و مجاهدین‌خلق و بخشی بزرگی از «چپ» ها ایرانی از تحریم‌ها استقبال هم می‌کند. دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که امروز سه‌شنبه منتشر شده اعلام کرد که «تحریم‌های گسترده» دولت آمریکا علیه ایران توانایی این کشور برای تامین اعتبار جهت واردات کالاهای انسانی از جمله داروها را به شدت محدود کرده است… «سارا لی ویتسون» مدیر خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: «مقامات دولت ترامپ مدعی هستند که آنها در کنار مردم ایران قرار دارند اما رژیم تحریم‌های وسیع آمریکا در حال آسیب رساندن به حق بهداشت و سلامت مردم ایران از جمله دسترسی به داروهای نجات بخش است.» وی اضافه کرد: «شبکه فراگیر تحریم‌های آمریکا باعث شده تا بانک‌ها و شرکت‌ها از تجارت کالاهای انسانی با ایران عقب نشینی کرده و ایرانی‌هایی را که بیماری‌های نادر یا پیچیده‌ای دارند، به دارو یا درمانی که نیاز دارند دسترسی نداشته باشند.»

کارگزاران امپریالیسم هم صدایشان درآمد اما «اپوزیسیون» ایران همچنان خفه‌خوان گرفته است!

مجله هفته(مجله سیاسی و فرهنگی)

کارگزاران امپریالیسم هم صدایشان درآمد اما «اپوزیسیون» ایران یا خفه‌خوان گرفته است! ویا مانند سلطنت‌طلبان و مجاهدین‌خلق و بخشی بزرگی از «چپ» ها ایرانی از تحریم‌ها استقبال هم می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که امروز سه‌شنبه منتشر شده اعلام کرد که «تحریم‌های گسترده» دولت آمریکا علیه ایران توانایی این کشور برای تامین اعتبار جهت واردات کالاهای انسانی از جمله داروها را به شدت محدود کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر با بیان اینکه تحریم‌ها باعث ایجاد چالش‌های جدی برای مردم عادی ایران شده و حق بهداشت و سلامت آنها را با تهدید مواجه کرده گفته دولت آمریکا باید گام‌های فوری برای حصول اطمینان از وجود یک کانال برای کالاهای بشردوستانه با ایران بردارد.

در گزارش ۴۷ صفحه‌ای دیده‌بان حقوق بشر با عنوان «فشار حداکثری: تحریم‌های اقتصادی آمریکا به حق بهداشت و سلامت ایرانی‌ها آسیب رسانده است» آمده که تحریم‌های وسیع بر روی تراکنش‌های مالی که با گفتمان تهاجمی از سوی مقامات آمریکایی همراه شده به شدت توانایی نهادهای ایران برای تامین اعتبار واردات کالاهای بشردوستانه از جمله داروهای حیاتی و واردات تجهیزات پزشکی را با محدودیت مواجه کرده است.

در حالی که دولت آمریکا مدعی معافیت واردات کالاهای بشردوستانه از رژیم تحریم‌ها علیه ایران شده اما دیده بان حقوق بشر در گزارش خود عنوان کرد که عملا این معافیت‌ها به دلیل بی رغبتی شدید شرکت‌های آمریکایی و اروپایی در تراکنش مالی برای صادرات کالاهای بشردوستانه معاف شده با ایران، با شکست مواجه شده است.

در نتیجه، این موضوع دسترسی ایرانی‌ها به داروهای اساسی را متوقف کرده و حق بهداشت و سلامت آنها را با اختلال مواجه کرده است. تحت قوانین بین‌المللی، آمریکا باید تاثیر این تحریم‌ها بر حقوق ایران را تحت نظر قرار داده و هرگونه نقضی را که به دلیل تحریم‌ها ایجاد می شود را برطرف کند.

«سارا لی ویتسون» مدیر خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: «مقامات دولت ترامپ مدعی هستند که آنها در کنار مردم ایران قرار دارند اما رژیم تحریم‌های وسیع آمریکا در حال آسیب رساندن به حق بهداشت و سلامت مردم ایران از جمله دسترسی به داروهای نجات بخش است.»

وی اضافه کرد: «شبکه فراگیر تحریم‌های آمریکا باعث شده تا بانک‌ها و شرکت‌ها از تجارت کالاهای انسانی با ایران عقب نشینی کرده و ایرانی‌هایی را که بیماری‌های نادر یا پیچیده‌ای دارند، به دارو یا درمانی که نیاز دارند دسترسی نداشته باشند.»

https://mejalehhafteh.com/2019/10/29

***

در واقع نه تنها رسانه های غربی هیجانزده شده بودند، بلکه آشوبگران هنگ کنگ هم گویا گنجی به چنگ آورده باشند، به جای تأسف خوردن از جان باختن ۳۹ انسان، آن را صرفا دستاویزی ارزشمند برای سیاهنمایی چین تلقی کرده و همچون غنیمتی گرانبها با آن برخورد کردند. در اینجا بود که طینت زشتشان بر همگان عیان شد. خبرنگار سی ان ان هیچ همدردی با ۳۹ کشته و بستگان آنها ندارد، هیچ تلاشی برای جستجوی اسناد و شواهد و بررسی حادثه نمی کند و حتی تأسف یا پیامی حاکی از دلداری ابراز نمی کند، بلکه برعکس با سوء استفاده از موقعیت، متوسل به یک «پرسش روانشناسانه» می شود. فارغ از اینکه در نهایت معلوم شود قربانیان چینی بوده اند یا نه، چنین شیوه طرح پرسش که سرشار از تفکر ایدئولوژیک و تهاجمی است، کارشناسانه نیست و آشکارا اخلاق مطبوعاتی را نقض کرده است.

cnn

برای «سی ان ان» جان انسانها فقط ابزار تحقق اهداف نادرست سیاسی است

مجله هفته(مجله سیاسی و فرهنگی)

به نقل از رادیو بین المللی چین، خبرنگار اعزامی سی ان ان در چین اخیرا در فضای مجازی توجه فراوانی به خود جلب کرده است. وی روز جمعه هفته گذشته در کنفرانس خبری وزارت خارجه چین سؤال پوچی مطرح کرد که تکبر، تعصب و چهره زشت برخی رسانه های غربی را آشکار کرد.

چندی پیش اجساد ۳۹ نفر در کانتینر یک کامیون در اسکس در شرق انگلستان پیدا شد. پلیس اسکس در ۴ آبان/۲۶ اکتبر اعلام کرد که هنوز نمی توان هویت قربانیان را تأیید کرد، زیرا اسناد کشف شده از اجساد بسیار محدود است. حالا گزارشهایی از چند خانواده ویتنامی درباره مفقود شدن بستگانشان به دست پلیس رسیده است و پلیس در آینده از نزدیک با این خانواده ها در تماس خواهد بود تا به بررسی و احراز هویت اجساد ادامه دهد.

در اوایل انتشار خبر این رویداد، برخی رسانه ها، هویت اجساد را از شهروندان چین گزارش کردند. در کنفرانس خبری وزارت خارجه چین روز جمعه، خبرنگار سی ان ان با اشاره به این خبر و گزارشها از هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین پرسید: «شما به موفقیتها و پیشرفتهای عظیم چین در ۷۰ سال گذشته اشاره کردید و در یکم اکتبر در چین جشن روز ملی برگزار شد، اما اتباع چین به این شیوه های فوق العاده خطرناک چین را ترک می کنند؛ به نظر شما انگیزه آنان چیست؟ مردم این موضوع را باید چگونه درک کنند؟

هوا چون یینگ در پاسخ به این پرسش بی معنی گفت: «همه ما از این که ۳۹ نفر جان باخته اند اندوهگینیم. ما هم می خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده است. اما شما با پیشداوری، جان باختگان را چینی تلقی می کنید و این موضوع را با جشن هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین ارتباط می دهید؛ چنین کاری جنجال آفرینیست و مسائل برخی رسانه های آمریکا را که شما نماینده اش هستید، نشان می دهد. شما به دنبال چگونه پاسخی هستید؟»

بنا به گزارشها، پس از آن که خبرها و گزارشها احتمال دادند ۳۹ جان باخته در کانتینر ممکن است چینی باشند، رسانه های غربی به اداره پلیس انگلستان سرازیر شدند و منتظر نتیجه بررسیها بودند، اما وقتی معلوم شد که ممکن است قربانیان ویتنامی باشند، همه نمایندگان رسانه های غربی اداره پلیس را تخلیه کرده و فوراً موضوع بحث و تمرکز خود را عوض کردند.

در واقع نه تنها رسانه های غربی هیجانزده شده بودند، بلکه آشوبگران هنگ کنگ هم گویا گنجی به چنگ آورده باشند، به جای تأسف خوردن از جان باختن ۳۹ انسان، آن را صرفا دستاویزی ارزشمند برای سیاهنمایی چین تلقی کرده و همچون غنیمتی گرانبها با آن برخورد کردند. در اینجا بود که طینت زشتشان بر همگان عیان شد.

خبرنگار سی ان ان هیچ همدردی با ۳۹ کشته و بستگان آنها ندارد، هیچ تلاشی برای جستجوی اسناد و شواهد و بررسی حادثه نمی کند و حتی تأسف یا پیامی حاکی از دلداری ابراز نمی کند، بلکه برعکس با سوء استفاده از موقعیت، متوسل به یک «پرسش روانشناسانه» می شود. فارغ از اینکه در نهایت معلوم شود قربانیان چینی بوده اند یا نه، چنین شیوه طرح پرسش که سرشار از تفکر ایدئولوژیک و تهاجمی است، کارشناسانه نیست و آشکارا اخلاق مطبوعاتی را نقض کرده است.

خبر سی سی تی وی در تفسیری گفت: گزارشهای متعصبانه سی ان ان درباره جهان دیگر خبر نیست؛ اولین بار نیست که از این شبکه چنین خبرهایی می شنویم. سی ان ان جان ۳۹ انسان را به عنوان ابزاری سیاسی، دستاویزِ زیر سوال بردن موفقیتهای چین به کار می برد. این رویکرد پوچ، خونسردانه و حتی منزجر کننده، شعارها و تبلیغات حقوق بشر، انسانیت و ارزشهای جهانی را که برخی سالها سنگش را به سینه می زدند، با اقیانوس شست. خبرنگار سی ان ان یک عذرخواهی به بستگان ۳۹ قربانی و مردم چین بدهکار است! البته او بدهکاری زیادی دارد.

اطلاعات

این ویودی در 30 اکتبر 2019 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , برچسب خورده.