اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

برگزاری مراسم بزرگداشت جان باخته‌گان تابستان ۶۷ در دن‌هاخ (لاهه) هلند!

دریافتی:

 

برگزاری مراسم بزرگداشت جان باخته‌گان تابستان ۶۷ در دن‌هاخ (لاهه) هلند

Posted: 29 Aug 2011 04:00 AM PDT

روز شنبه ۵ شهریورماه، برابر با ۲۷ آگوست از ساعت ۱ تا ۳ بعدازظهر فعالین سازمان فداییان اقلیت در هلند، مراسمی در گرامی‌داشت یاد و خاطره جان باخته‌گان دهه‌ی ۶۰ به ویژه تابستان ۶۷ برگزار کردند.

در این مراسم که با حضور صمیمی جمعی از ایرانیان مبارز برگزار شد، تصاویری از رفقای جان باخته‌ی آن سال‌ها، همراه با تصاویری از مبارزات مردم ایران به‌نمایش درآمد، شعارهایی در ارتباط با آزادی زندانیان سیاسی، سرنگونی جمهوری اسلامی و در ستایش آزادی و سوسیالیسم همراه با پخش سرودهای انقلابی زینت‌بخش این مراسم بودند.

به‌رغم باران شدید، این مراسم توانست توجه تعداد قابل ملاحظه‌ای از عابرین را به‌خود جلب نماید.

فعالین سازمان فداییان (اقلیت) – هلند

Share

برنامۀ راديو دمکراسی شورائی – يک‌شنبه ۶ شهريور

Posted: 28 Aug 2011 12:34 AM PDT

برنامه‌های امروز شامل: تفسيرهای خبری، و گفتگو با احمد موسوی از سازمان فدائيان (اقليت) از جان به در بردگان سال ۶۷ با عنوان “سرکوب و کشتار سيستماتيک جمهوری اسلامی در سال ۶۰ بر بستر چه شرايطی روی داد و هدف رژيم از قتل عام زندانيان سياسی در سال ۶۷ چه بود”، خواهد بود

برای شنیدن برنامه روز رادیو دمکراسی شورایی، اینجا را کلیک کنید

یا از ابزار پخش 4shared در زیر استفاده کنید:

 

تفسیرهای خبری

تجمع بیکاران اندیمشک در برابر اداره کار

جمعی از بیکاران شهرستان اندیمشک در استان خوزستان، در برابر اداره کار این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. به گزارش اتحادیه مستقل کارگران شمال خوزستان، این بیکاران ضمن اعتراض به بیکاری خود به وعده‌های دروغین مسوولین در رابطه با ایجاد دو و نیم میلیون شغل اعتراض کردند.
کارگران بیکار هم‌چنین خواستار پرداخت حق بیکاری تا زمانی که بیکار هستند و شغلی برای آن‌ها وجود ندارد شدند. در بخشی از اطلاعیه منتشره از سوی اتحادیه مستقل کارگران شمال خوزستان آمده است: “
تجمع کنندگان عنوان کردند که ما بیکاران بواسطه بیکاری از همه ی حقوق اجتماعی وشهروندی محروم شده ایم لذا دولت باید حقوقی را به عنوان حق بیکاری تا زمانی که شغل ایجاد نکرده است به ما برداخت نماید”.
با افزایش سالانه‌ی میزان بیکاری، که هم اکنون به بیش از ۷ میلیون نفر می‌رسد، روز به روز بر ابعاد بحران بیکاری افزوده گشته و بیکاران بیشتری را به سوی مخالفت با حکومت و مبارزه علیه آن می‌کشاند.

درگیری مردم ارومیه با نیروهای سرکوب منجر به زخمی شدن حداقل ۱۲‌نفر شد

در پی فراخوان تظاهرات در اعتراض به رد طرح دوفوریتی “آبرسانی به دریاچه ارومیه” در مجلس اسلامی و خشک شدن این دریاچه، هزاران نفر از اهالی ارومیه در روز شنبه، به رغم حضور سنگین نیروهای سرکوب، دست به تظاهرات زدند. براساس گزارشات منتشره حداقل ۱۲ نفر از تظاهرکنندگان بر اثر شلیک گاز اشک‌آور و تهاجم نیروهای سرکوب، زخمی شده‌اند.
مرکز اصلی درگیری‌ها در ارومیه، خیابان امام گزارش شده است که به دلیل شرکت وسیع مردم در این اعتراض، درگیری‌ها از خیابان امام به خیابان‌های عطایی و عسگرآبادی کشیده شد. تظاهرکننده‌گان هم‌چنین اقدام به آتش زدن دو دستگاه موتورسیکلت متعلق به نیروهای سرکوب کردند.
در شهر تبریز نیز نیروهای امنیتی حضور سنگینی داشته و اکثر پاساژهای مرکز شهر در این روز تعطیل بوده‌اند. گزارشاتی از تجمع صدها نفر از مردم تبریز در چهارراه شهناز و نیز مقابل خانه مشروطه منشتر گردیده است.
دریاچه ارومیه یکی از ثروت‌های ملی کشور است که در اثر بی‌توجهی‌های حکومت اسلامی روبه‌نابودی می‌باشد. حکومت اسلامی که میلیون‌ها دلار پول نفت کشور را به جریانات مرتجعی هم‌چون حزب الله و یا به دیکتاتور سوریه کمک می‌کند، حاضر به هزینه کردن برای حفظ این سرمایه‌ی ملی که به‌ویژه برای مردم ارومیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نمی‌باشد.

روز قدس شکست دیگری برای حکومت اسلامی

به رغم تبلیغ وسیع رژیم برای برگزاری تظاهرات روز قدس، تظاهرات حکومتی این روز که به بهانه‌ی حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود، شکست دیگری را برای رژیم اسلامی رقم زد.
در تظاهرات این روز در تهران که رژیم تمام نیروهای خود را برای این شهر بسیج کرده و حتا از حضور اجباری سربازان نیز چشم‌پوشی نمی‌کند، براساس گزارش‌های خبرگزاری‌های مهم جهان، تنها حدود چند ده‌هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. این در حالی است که شهر تهران حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد.
پیش از برگزاری روز قدس، رسانه‌های رژیم تبلیغات وسیعی را برای کشاندن مردم به این تظاهرات راه انداخته و از اهمیت چندین برابری آن نسبت به سال‌های گذشته یاد کرده بودند. اما عدم شرکت مردم در تظاهرات بار دیگر نشان داد که رژیم هیچ پایگاهی در میان مردم نداشته و تنها نیروهایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم به حکومت وابسته بوده و در دستگاه سرکوب آن حضور دارند در این تظاهرات‌های حکومتی شرکت می‌کنند.
در این تظاهرات که در نهایت با برگزاری نماز جمعه پایان یافت. احمدی‌نژاد در راستای حمایت مجدد از حکومت فاشیسم در آلمان، بار دیگر نسل‌کشی یهودیان را دروغ خواند و منکر کشتار یهودیان توسط فاشیسم آلمان گردید.

اختلاس میلیاردی در استانداری تهران و سه هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات

یکی از سرمایه‌داران معروف خوزستان که ماه‌ها دستمزد کارگران شرکت فولاد خوزستان را نپرداخته است، سه هزار میلیارد تومان از بانک صادرات اختلاس نمود.
سال‌ها قبل از اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی در بانک صادرات که منجر به اعدام یکی از متهمان شد، به عنوان بزرگترین اختلاس کشور یاد می‌شد، اما اکنون با اعلام خبر فوق به نظر می‌آید که رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسیده است.
فرد مزبور که هم‌چنین رئیس هیات مدیره باشگاه فولاد خوزستان و یکی دو کارخانه دیگر می‌باشد در حالی مبلغ سه هزار میلیارد تومان از بانک اختلاس نموده است که دریافت چنین تسهیلاتی بدون ارتباط با مقامات دولتی از بانک‌ها غیرممکن می‌باشد. هم اکنون بسیاری از مردم برای گرفتن وام خانه و یا وام‌هایی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود با موانع بسیاری روبرو هستند و برای دریافت وام مجبورند مبالغی گاه حتا ۱۲ درصد کل مبلغ وام را به کارپرداز‌هایی بدهند که کاری نمی‌کنند جز استفاده از روابط خود با بانک‌ها برای دریافت وام.
در روزهای اخیر هم‌چنین اخباری مبنی بر اختلاس میلیاردی در استانداری تهران منتشر شده است. به گفته‌ی رییس بازرسی کل کشور این اولین بار نیست که در حیات جمهوری اسلامی استانداری‌ها با اختلاس‌های میلیاردی روبرو می‌شوند.
فضای سرکوب، نبود آزادی، باندبازی از جمله عواملی هستند که در رشد اختلاس هم از نظر تعداد و هم از نظر حجم موثر بوده‌اند.

سقوط قذافی و ادامه کشتار در لیبی

بعد از ماه‌ها جنگ داخلی در لیبی، طرابلس پایتخت لیبی به دست مخالفان قذافی سقوط کرد. اگرچه مخالفان کنترل بخش اعظم پایتخت را در دست گرفته‌اند اما هم چنان جنگ و خونریزی در برخی مناطق کشور از جمله طرابلس و “سیرت” زادگاه قذافی ادامه دارد.
براساس اخبار منتشره اجساد بسیاری در خیابان‌های طرابلس هم‌چنان مشاهده می‌شود که هویت بسیاری از آن‌ها نامعلوم است. در بیمارستان‌ها نیز اجساد بسیاری بر روی هم انباشته شده‌اند.
سرنگونی دولت دیکتاتور لیبی در حالی است که آینده لیبی هم‌چنان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. حملات هوایی نیروهای ناتو به نیروهای طرفدار قذافی و حمایت آن‌ها از اپوزیسیونی که مردم لیبی هیچ نقشی در شکل‌گیری آن نداشته‌اند بر میزان این ابهامات افزوده است.
اعتراضات مردم لیبی برای یک زندگی بهتر – نان و آزادی – از حدود ۸ ماه پیش آغاز شد که با سرکوب وحشیانه‌ی دیکتاتور لیبی روبرو شد. اما در پی ادامه‌ی بحران و گسترش اعتراضات مردمی، برخی از اعضای دولت قذافی از وی جدا شده و در کنار برخی دیگر از رهبران اپوزیسیونی که مورد حمایت کشورهای امپریالیستی قرار داشتند، خود را در موقعیت رهبری جنبش قرار دادند.
اگرچه دولت موقت کنونی لیبی مورد حمایت کشورهای امپریالیستی می‌باشد، اما از سوی دیگر بخش‌های وسیعی از مردم که مسلحانه دیکتاتور لیبی را سرنگون ساخته‌اند، به ساده‌گی از خواست‌های خود دست نخواهند کشید.
آنها با سرنگونی دولت حاکم، شرایط دوگانه‌ای را در لیبی فراهم کرده‌اند که می‌تواند در شکل‌گیری فضای متفاوتی نسبت به گذشته اثرگذار باشد.
مشکل لیبی برای یک تحول انقلابی حضور ناچیز طبقه‌ی کارگر در سرنگونی قذافی است. کارگران و زحمتکشان لیبی به دلیل ساختار عقب‌مانده و سال‌ها دیکتاتوری و نبود آزادی، دچار پراکنده‌گی و بی‌سازمانی هستند.

Share

اطلاعات

این ویودی در 29 آگوست 2011 بدست در فراخوان - اطلاعیه - اعلامیه، اخبار - news & views فرستاده شده و با برچسب خورده.