اشتراک eshtrak

خبری سیاسی فرهنگی! مسئولیت هر مقاله بعهده نویسنده آنست!

اخبار کارگری ایران

kargari, etehad

سندیکای کارگران هفت تپه: همچنان در راه دفاع از منافع کارگران ایستاده ایم

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به مناسبت ششمین سال فعالیت خود، بیانیه ای منتشر کرده است
سندیکای ما ششمین سال حیات خود را پشت سر گذاشت. شش سال پر از فراز و نشیب. شش سالی که اگر برای گرداننگان سندیکا سالهای دشواری بود، اما در زندگی کارگران هفت تپه امیدی تازه بود.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که بعد از مبارزات قهرمانانه کارگران در سال ٨۷ شکل گرفت در دوران فعالیت خود در زمینه دفاع از منافع کارگری کارگران به دستاوردهای مهمی رسیده است.
اولا خواست ایجاد تشکل مستقل کارگری که بعد از تاسیس سندیکای واحد آغاز گردید را دنبال کرده و مانع از آن شد که این خواست طبقه کارگر ایران به دست فراموشی سپرده شود. تاسیس سندیکای کارگران هفت تپه در بین کارگران کشور با فضای امید وهمدلی همراه شد. گر چه از این فضا بهترین استفاده به عمل نیامد. مبارزه قهرمانه کارگران هفت تپه ودستاوردهای آن وهمچنین تاسیس سندیکای کارگری ٰموجب شد می توانست باعث شود که در سرتاسر ایران مبارزات کارگری از دوام واستحکام فراوانی برخوردار گردد. فرصتی که متأسفانه از دست رفت.
در عوض فعالان سندیکا با دشواریهای متعددی روبرو شدند. برای مسئولین سندیکا درست در چنین روزهایی ودرست یکسال بعد از تاسیس سندیکا در سال ٨٨مصادف به زندانی شدن شش تن از اعضای هیئت مدیره وپس از ان اخراج از کارما گردید. این تاوانی بود که باید برای این هدف بزرگ پرداخت می کردیم. ما این تاوانها را پرداخت کردیم تا کارگر هفت تپه نانی بر سر سفره اش بیاید. ما تاوان دادیم تا کمک کنیم تا زندگی بیش از ۵هزار نفر در خطر نابودی نیافتد.ما مبارزه کردیم تا شرکت هفت تپه توسط زمین خواران چپاول نگردد.
از روزی که کارگران مبارزه کردند وسندیکای خود را تشکیل دادند بعد از شش سال حقوق کارگران تقریبا به موقع پرداخت می گردد.هنوز هم سایه سنگین سندیکا بر روی مسئولین شرکت سنگینی می کند.در هفت تپه کارگر شرکتی موقت (البته بجز ۵نفر هیئت مدیره)وجود ندارد.چرا که پیگیری های قبلی وبعدی سندیکا به رسمی شدن کارگران موقت کمک کرد. بالا بردن مزایای کارگران واخیرا هم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل همه از دستاوردهای مبارزه کارگران و سندیکای آنان بوده است.
از طرف دیگر وضعیت ما به عنوان اعضای هیئت مدیره بعد از شش سال همچنان در وضعیت سخت ودشواری قرار دارد. قرار داد موقت، عدم پرداخت مطالبات وحق بیمه سالهایی که از کار اخراج بودیم از جمله این دشواری هاست.ما می دانیم که کارفرما با رندی می خواهد تا شمشیر اخراج را بالای سرما نگه دارد تا ما را از راهی که در آنیم باز دارد. اما چون مبارزه کارگر مبارزه ایست برای زندگی ما چاره ای جز این نداریم تا بخاطر بقا، بخاطر یک زندگی انسانی وشرافتمندانه به این مبارزه ادامه دهیم.

خیاطی که کمی تا قسمتی در کوزه افتاد 

قاضی!سعید مرتضوی از خاندان نور چشمی های آهنین که روزگاری نه چندان دور وسلیه ی نان بری و زندانی کردن بسیاری از مردمان بی گناه بوده است ،و تیغ اش کارگران حق طلب سندیکایی شرکت واحد تهران، و زن و بچه های ایشان را نیز زخمی کرده و آثاراین خونریزی تا کنون هم ادامه داشته ،بالاخره با رعایت رافت بسیار مجرم شناخته شده و محکوم شد.اگر چه محکومیت این نور چشمی معروف و منفور کارگران بسیار سبک و به قول معروف چوب نعناعی بوده است اما تا همین مقدار هم باعث شادی دل داغداران و ستم دیدگان و کتک خوردگان و نان بریدگان ،ودر این شرایط وانفسا یاد آور ضرب المثل کاچی به ازهیچی ست.این عزیز کرده وخودکامه که باعث اخراج و بازداشت و زندانی شدن کارگران حق طلب سندیکایی شده ،از حامیان اصلی حمله ی مهاجمان چماقدار ضد سندیکایی عوامل شوراهای فرمایشی و سرکوبگر خانه کارگر، و مانع تعقیب قضایی این دارو دسته ی ضارب و سارق که اکنون از سرکردگان اتحادیه پیشکسوتان شعبون خانی هستند می باشد.پدران و مادران داغدیده فجایع زندان کهریزک و کارگران و بازنشستگان مظلوم سازمان تامین اجتماعی که اموالشان در زمان مدیریت تحمیلی این دردانه ،غارت شده و بر باد رفته است آرزومند رسیدگی عادلانه به فجایعی هستند که پرونده اش لااقل از سرکوب کارگران سندیکایی و بیکاری خیل روزنامه نگاران تا به زندان کهریزک و سازمان تامین اجتماعی گسترش دارد. در پایان دستور فله ای این قاضی متخلف علیه حق طلبان سندیکایی که با همکاری تنگاتنگ سردار مرتضی طلایی فرمانده وقت نیروی انتظامی و عضو کنونی شورای شهر تهران تهیه شده است رافقط به عنوان نمونه کوچکی از بی عدالتی های جاری نسبت به کارگران و زحمت کشان رابه آگاهی میرساند.ماجرای این بیدادگرای ها بخوبی نشان می دهد اگر تخلف خلافکاران حکومتی به وقت خودش رسیدگی شود بسیاری از فساد های بعدی روی نخواهد داد و به اصطلاح تخم مرغ دزد شتر دزد نخواهد شد.

منبع:رسانه سندیکای کارگران شرکت واحداتوبوسرانی تهران وحومه

********************************************************************

گزارش کارگرفلزکار از ایران خودرو

با توجه به قول داده شده از طرف هاشم یکه زاده مدیرعامل ایران خودرو در 2 روز اعتصاب غذای کارگران در ماه گذشته در مورد تامین کمی دستمزد با دادن پاداش ، که تاکنون صورت نگرفته است. با زمزمه اعتصاب دوباره ، سرپرستان و مدیران شرکت با پراکندن شایع در باره « پاداش که تا اخر هفته و یا تا این هفته » داده خواهد شد، تلاش دارند از اعتصاب کارگران جلو گیری کنند.

بعد از تعطیلات عید فطر تمامی خطوط ایران خودرو با تمام ظرفیت کار می کنند و بخصوص کار در خطوط 2 و 3 کار بسیار سنگین و نارضایتی در میان کارگران این خطوط هر روز افزایش می یابد.

در هفته قبل علیرضا محجوب نماینده بی خاصیت کارگری برای تبلیغات زود رس مجلس به ایران خودرو و سایپا سر زد. در ایران خودرو به همراه هاشم یکه زارع مدیرعامل به سالن اجتماعات آمده بود که در هعمان اوایل سخنرانی اش با اعتراض کارگران روبرو شد. کارگران می گفتند:« این چه دستمزدی بود که در سال گذشته مصوب شد …» که با پاسخ محجوب که گفت: « این را نماینده کارگران و دولت توافق نموده اند….» که با هو و جنجال کارگران روبرو شد. هاشم یکه زارع کارگران را آرام کرد که با پرسش کارگران مواجه شد که چرا:« حقوق های ما کم است با توجه به این کار سنگین و زیاد که محجوب و هاشم یکه زارع قول دادند در سال جاری حقوق ها را به نسبت تورم بیشتر افزایش خواهد یافت.

کارگران از محجوب در مورد اینکه چرا در ایران خودرو شورا نداریم پرسیدند که محجوب گفت:« با مدیرعامل صحبت کرده و موضوع داشتن شورا و انتخابات آن را حل خواهد کرد. کارگران در مورد پاداش برای جبران کمی حقوق از هاشم یکه زارع پرسیدند که گفت :« در دست اقدام است کمی صبر کنید» بعد از این حرف محجوب خواست صحبت کند که با اعتراض و خروج کارگران از سالن اجتماعات روبرو شد.

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک »

تجمع کارگران تراکتورسازی در اعتراض به تعویق ۲ ماه حقوق

 

تاریخ: یکشنبه ,۴ آبان ۱۳۹۳

 

خبرگزاری هرانا – حدود ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز»، روز گذشته (۳ آبان) در اعتراض به پرداخت نشدن ۲ ماه حقوق و نامشخص بودن وضعیت کارخانه مقابل درب ورودی این واحد صنعتی تجمع کردند.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا؛ در کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز گزارش دادند، حدود ۲۰۰ نفر از کارگران این کارخانه پیش از ظهر دیروز ابتدا در محوطه کارخانه و سپس با خروج از کارخانه در خیابان منتهی به آن تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این کارگران که حقوق ۲ ماه شهریور و مهر را دریافت نکرده‌اند در پی تداوم بی‌توجهی‌ مسئولان کارخانه به مطالبات صنفیشان از مسئولان استانی استمداد طلیبدند.

کارگران که افزایش مشکلات کارخانه را حاصل حضور نیافتن کارفرما و سایر مدیران در کارخانه می‌دانند به ایلنا گفته‌اند پس از خروج کارگران معترض از کارخانه، فرماندار تبریز و رئیس اداره کار این شهر برای جلوگیری از تشدید این اعتراض صنفی در جمع کارگران حاضر شدند.

بر پایه این گزارش، روز گذشته کارگران با دعوت فرماندار تبریز وارد کارخانه شدند و او در جمع کارگران قول داد تا چند روز آینده با دعوت مدیران کارخانه ضمن دریافت مطالبات کارگران وضعیت کارخانه را نیز مشخص کند.

۳۵۰ تشکل کارگری تلاش‌‌ مجلس برای حذف بیمه کارگران ساختمانی را محکوم کردند

 

تاریخ: دوشنبه ,۵ آبان ۱۳۹۳

 

 

خبرگزاری هرانا – ۳۵۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی در مجمع عمومی کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور (که روز جمعه ۲ آبان برگزار شد) مصوبه مجلس مبنی بر تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی را محکوم کردند.

به گزارش هرانا، «اکبر شوکت»، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با اعلام این خبر به ایلنا گفت: انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور در این گردهمایی ضمن بررسی شیوه‌های مختلف اعتراض به مصوبه اخیر مجلس برای مقابله با تصمیمات ضد کارگری نمایندگان اعلام آمادگی کردند.

او با اشاره به شرکت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در این گردهمایی افزود: تمام ۳۵۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی به همراه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران مصوبه مجلس نهم را بر خلاف بند ۹ اصل ۳ و اصل ۲۹ قانون اساسی دانستند.

او تاکید کرد: در این گردهمایی از شورای نگهبان خواسته شد با مصوبه مجلس نهم دوباره مخالفت کند چراکه این مصوبه با قانون اساسی مغایر است و به تبعیض میان کارگران ساختمانی دامن می‌زند.

شوکت تصریح کرد: کارگران ساختمانی اکنون فهمیده‌اند با قانونی شدن مصوبه مجلس چه بلایی به سرشان می‌آید بنابراین اعتماد خود را به نمایندگان از دست داده‌اند. نمایندگانی که به این مصوبه رای مثبت دادند شایستگی نمایندگی قشر زحمتکش و پر شمار کارگران ساختمانی را ندارند.

گفتنی است بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی بر «رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‏‌های مادی و معنوی» تاکید می‌کند و اصل ۲۹ همین قانون صراحت دارد برخورداری از تأمین اجتماعی حقی است همگانی و دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت مالی را برای یک یک افراد کشور تأمین کند.

 

تجمع یکصد نفر از کارگران روغن نباتی قو در اعتراض به پرداخت نامنظم حقوق

 

تاریخ: یکشنبه ,۱۸ آبان ۱۳۹۳

 

 

خبرگزاری هرانا – حدود یکصد نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی قو صبح امروز (۱۸ آبان) در اعتراض به پرداخت نامنظم حقوق طی دو ماه اخیر در محوطه این کارخانه تجمع کردند.

به گزارش هرانا، یکی از کارگران معترض که در تجمع امروز حضور یافته است به ایلنا گفت: امروز دومین روزی است که حدود یکصد نفر از کارگران شاغل و بازنشسته در اعتراض به نحوه پرداخت مطالبات مزدی خود در مقابل محوطه ورودی کارخانه تجمع می‌کنند.

به گفته این کارگر کارخانه روغن نباتی قو، روز گذشته (۱۷ آبان) نیز کارگران شاغل و بازنشسته این واحد صنعتی در همین مکان تجمعی را در اعتراض به نحوه پرداخت مطالبات مزدی خود برپا کرده بودند که در ‌‌‌نهایت کارفرما بخشی از مطالبات معوقه کارگران شاغل را پرداخت کرد.

وی بابیان اینکه از شهریور ماه سال جاری تاکنون روند پرداخت مطالبات جاری حدود ۳۰۰ کارگر کارخانه روغن نباتی قو دچار مشکل شده‌ است، افزود: آن زمان نیز کارگران چند نوبت به نشانه اعتراض تجمع کرده بودند و در ‌‌‌نهایت کارفرما وعده داد که مطالبات معوقه کارگران شاغل را با یک ماه تاخیر و در سه قسط پرداخت کند.

این کارگر روغن نباتی قو گفت: بر این اساس انتظار می‌رفت که کارگران این واحد صنعتی حقوق شهریور ماه خود را بصورت تدریجی در تاریخ ‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ مهرماه دریافت کنند اما در عمل پس از تجمع دیروز بود که کارفرما قسط اول از حقوق شهریور ماه کارگران را پرداخت کرد.

وی افزود: شاید تصور شود که به دلیل بالا بودن حقوق کارگران کارفرما قادر به پرداخت آن نیست اما باید یادآورشویم که دریافتی هرکارگر روغن نباتی قو به زحمت تا ۸۰۰- ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد، علاوه بر این حدود ۵ ماه است که حق بیمه‌ کارگران به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده‌ است و به همین دلیل در حال حاضر دفترچه بیمه کارگران با مشکل تمدید اعتبار مواجه است.

این کارگر روغن نباتی قو افزود: علاوه بر پرداخت نشدن حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی، مدت‌هاست که هزینه بیمه مکمل این کارگران نیز پرداخت نشده است. علاوه بر این‌ها حدود ۵۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی که مشمول قانون بازنشستگی سخت و زیان آور هستند نیز به دلیل پرداخت نشدن ۴ درصد حق بیمه مربوط به سخت و زیان آور بودن حرفه خود با مشکل بازنشستگی مواجه‌اند.

لازم به یادآوری است، برابر قانون تامین اجتماعی کارفرمایان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی هر کارگر ۴ درصد بیشتر از مشاغل عادی حق بیمه کارگر را بابت هزینه بازنشستگی پیش از موعد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

وی همچنین در خصوص وضعیت کارگران بازنشسته گفت: کارگرانی که از حدود یک سال پیش بازنشسته شده بودند هنوز برای دریافت سنوات پایان کار با مشکل مواجه‌اند بطوری که در بهترین حالت بخشی از سنوات آن‌ها از طریق چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی پرداخت شده است.

این کارگر همچنین در خصوص وضعیت تولیدی این واحد تسویه و فرآوری روغن خوراکی گفت: از حدود یک سال پیش که مالکیت کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد، کارفرما در اداره کارخانه ناموفق بوده است، بطوری که در ۶ ماه اخیر به دلیل نبود بودجه کافی تولید این واحد صنعتی بصورت اجرتی و سفارشی درآمده بود و در ‌‌‌نهایت از ۲۰ روز پیش نیز به دلیل بدهی گاز این واحد صنعتی قطع شده است.

بر اثر ریزش دیواره معدن یک کارگر جان باخته و یک کارگر مصدوم شد

 

تاریخ: یکشنبه ,۲۵ آبان ۱۳۹۳

 

 

خبرگزاری هرانا – بر اثر سقوط دیواره معدن سنگ مرمر در شهرستان نمین یک کارگر معدن کشته و یک کارگر دیگر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شد.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، پایگاه خبری پلیس اردبیل روز یکشنبه گزارش کرد که ۱۱ کارگر در این معدن سنگ مشغول کار بودند که به یکباره قسمتی از دیوار ترک برداشته و بر سر کارگران سقوط کرد.

این گزارش حاکیست که در جریان این سانحه یکی از کارگران زیر دیواره سنگ مانده و جان باخت و کارگر دیگر نیز که مصدوم شده بود به بیمارستان انتقال یافت.

به ۹ کارگر دیگر حاضر در معدن آسیبی وارد نشده است.

پلیس نمین پس از گزارش مردمی به ۱۱۰ گشت‌های خود را به معدن سنگ مرمر سیف آباد اعزام کرد.

شهرستان نمین در ۲۵ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

تجمع همزمان کارگران ساختمانی و اخراجی‌های پتروشیمی ایلام مقابل مجلس

 

تاریخ: یکشنبه ,۲۵ آبان ۱۳۹۳

خبرگزاری هرانا – صبح امروز دو گروه از کارگران با مطالباتی جداگانه اما بصورت هم زمان مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا حاضر در این تجمع گزارش می‌دهد که حدود ۱۰۰۰ کارگر ساختمانی در اعتراض به تغییر قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از ساعت ۹ صبح امروز به مجلس آمده‌اند.

این کارگران معتقدند تلاش مجلس برای تغییر قانون بیمه آن‌ها برای حمایت از انبوه سازان یا آنطور که خود می‌گویند، بساز و بفروش‌ها انجام می‌گیرد.

این کارگران می‌گویند در صورت اعمال تغییرات مورد نظر مجلس در قانون بیمه کارگران ساختمانی، اگر چه در ظاهر بستری برای بیمه این کارگران فراهم است اما به دلیل ساز و کار غیر قابل اجرای دریافت حق بیمه سهم کارفرما، علاوه بر آنکه عملا هیچ کارگر ساختمانی جدیدی بیمه نخواهد شد، حدود ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده، بیمه خود را از دست خواهند داد.

از سوی دیگر در فاصله‌ای نزدیک به تجمع کارگران ساختمانی، حدود ۱۰۰ نفر از کارگران پتروشیمی ایلام با سفر به تهران تجمعی اعتراضی برپا کردند.

این کارگران اخراجی که در تاریخ چهاردهم مهرماه نیز برای برگزاری تجمع به تهران سفر کرده بودند، با وجود حقوق معوقه و حکم اداره کار مبنی بر بازگشت به کار، همچنان اجازه ندارند به این واحد تولیدی وارد شوند.

تجمع کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام مقابل دیوان عدالت اداری

تاریخ: دوشنبه ,۲۶ آبان ۱۳۹۳

خبرگزاری هرانا – شماری از کارگران پتروشیمی ایلام که برای اعتراض به پایتخت آمده‌اند، پس از تجمع دیروز در مقابل مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (دوشنبه ۲۶ آبان) برای دومین روز متوالی در اعتراض به دریافت نکردن پنج ماه حقوق و همچنین از دست دادن شغلشان مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری تجمع کردند.

به گزارش هرانا، یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز به خبرنگار ایلنا گفت: ۷۰ نفر از کارگران پتروشیمی ایلام با سوابق کاری ۲ تا ۱۰ سال در تاریخ ۷ مردادماه بدون هیچ دلیل موجهی اخراج شدند و کارفرما چند روز بعد از اخراج ما حدود ۱۰۰ کارگر جدید را به بهانه کمبود نیروی انسانی سریعا استخدام کرد.

این کارگر در تشریح پی‌گیری‌های قانونی همکارانش برای بازگشت مجدد به شغلشان گفت: بعد از آنکه کارفرما از ورود ما به پتروشیمی ایلام ممانعت کرد ناچار شدیم به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام شکایت کنیم که در ‌‌‌نهایت در روز۲۰ مرداد ماه هیات تشخیص و حل اختلاف اداره کار ایلام رای به بازگشت بکار تمامی ۷۰ کارگر اخراجی دادند اما پتروشیمی ایلام با بی‌توجه‌ای به احکام صادره مانع ادامه کار ما شد و پرونده کارگران به دادگستری ایلام ارسال شد.

او در ادامه با بیان اینکه واحد اجرای احکام دادگستری ایلام نیز رای به بازگشت بکار کارگران و پرداخت مطالبات معوقه را صادر کرده است، گفت: با این وجود به دلیل اعتراض کارفرمای پتروشیمی ایلام به احکام صادره، شعبه ۳۴ دیوان عدالت اداری دستور موقت توقف اجرای حکم را به نفع کارفرما صادر کرد.

این کارگر با تاکید بر ماهیت صنفی اعتراض کارگران، گفت: کارگران پتروشیمی ایلام پیش از این نیز در اوایل مهرماه سال جاری به تهران آمده بودند و تجمعی اعتراضی مقابل ساختمان مجلس برپا کرده بودند اما به دلیل بی‌تفاوتی نمایندگان ناچار شدیم اعتراض صنفی خود را تکرار کنیم.

او در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه کارگران پتروشیمی ایلام به وعدهای مسئولان در دیوان عدالت اداری و مجلس در زمینه پیگیری مطالبات معوقه و بازگشت بکار خود اعتماد دارند اظهار داشت: با وجود انکه دیوان عدالت اداری قول بررسی پرونده کارگران پتروشیمی ایلام را داده اما تا مشخص نشدن وضعیتمان در تهران می‌مانیم.

اخذ هزینه سنگین از عبدالرضا قنبری جهت انتقال

تاریخ: دوشنبه ,۲۶ آبان ۱۳۹۳

خبرگزاری هرانا – مسئولان از عبدالرضا قنبری مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان بابت انتقال وی اخذ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالرضا قنبری آموزگار ادبیات فارسی یکی از مدارس پاکدشت، استاد دانشگاه و از بازداشت شدگان عاشورای ۸۸ پس از تبعید ۹ ماهه در براز جان به بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.

یکی از نزدیکان وی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «با آنکه دستور انتقال عبدالرضا قنبری از چند ماه قبل آمده بود مسئولان تا پنج‌شنبه هفته گذشته از انتقال وی ممانعت کردند و در ‌‌‌نهایت انتقالش را به پرداخت هزینه یک میلیون و دویست هزار تومانی منوط کردند که در ‌‌‌نهایت خانواده مجبور به پرداخت این مبلغ شدند.»

وی همچنین گفت: «در طی راه و در هواپیما به آقای قنبری دستبند و پابند زده بودند و حتی اجازه ندادند وی به دستشویی برود. این درحالی است که زدن پابند به مسافر در هواپیما خلاف قوانین بین المللی پرواز است.»

این منبع همچنین ابراز داشت: «در ‌‌‌نهایت نیز دو روز آقای قنبری را در قرنطینه زندان رجایی شهر نگهداشتند و روز شنبه وی به سالن وارد شد.»

گفتنی است، عبدالرضا قنبری، از بازداشت شدگان وقایع ۶ دی (عاشورای ۸۸) و آموزگار ادبیات فارسی یکی از مدارس پاکدشت و استاد دانشگاه بوده و به اتهام محاربه از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده بود. حکم اعدام این زندانی سیاسی در بهمن ماه سال ۹۱ توسط دیوان عالی کشور نقض شده و پروندهٔ وی به شعبه هم عرض (شعبهٔ ۱ دادگاه انقلاب تهران) ارجاع و به ۱۵ سال زندان کاهش یافت.

وی در تاریخ ۱۷ آذرماه ۹۲ از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان برازجان تبعید شد.

 

اطلاعات

این ویودی در 18 نوامبر 2014 بدست در اشتراک - eshtrak فرستاده شده و با , , برچسب خورده.